دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1403 - 11:36

افزایش ۱۴۰ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق دریا در دولت سیزدهم

افزایش ۱۴۰ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق دریا در دولت سیزدهم
معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:‌ جابه‌جایی مسافر دریایی با افزایش ۱۴۰ درصدی معادل ۱۴ میلیون نفر، از ۱۰ میلیون نفر در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۴ میلیون نفر رسید.
کد خبر : 924852

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع این وزارتخانه در گزارشی به تشریح عملکرد ۳۴ ماهه وزارت راه و شهرسازی پرداخت که در بخش عملکرد حوزه حمل‌ونقل دریایی، جابه‌جایی مسافر با افزایش ۱۴۰ درصدی معادل ۱۴ میلیون نفر همراه شده و از ۱۰ میلیون نفر در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۴ میلیون نفر رسید.

میزان تخلیه و بارگیری کانتینری نیز با افزایش ۴۲ درصدی معادل ۷۷۲ هزار TEU (واحد شمارش کانتینر) نسبت به ابتدای دولت سیزدهم، از یک میلیون و ۸۴۲ هزار TEU در ابتدای دولت به ۲ میلیون و ۶۱۴ هزار TEU رسید.

برپایه گزارش وزارت راه و شهرسازی، میزان تخلیه و بارگیری در بنادر کشور هم با افزایش ۱۳ درصدی معادل ۱۸ میلیون تن نسبت به ابتدای دولت سیزدهم، از ۱۴۱ میلیون تن در ابتدای دولت به ۱۵۹ میلیون تن رسید.

همچنین ظرفیت اسمی بنادر کشور نسبت به ابتدای دولت سیزدهم با افزایش ۱۲ درصدی معادل ۳۲ میلیون تن، از ۲۶۴ میلیون تن در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۹۶ میلیون تن رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته