دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مجوز راه‌اندازی 2 پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد

مجوز راه‌اندازی 2 پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد
مجوز راه‌اندازی 2 پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحد‌های نجف‌آباد و قزوین این دانشگاه صادر شد.
کد خبر : 924836

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجوز راه‌اندازی دو پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحد‌های دانشگاهی نجف آباد و قزوین از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد. 

 بهروز بادکو رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره راه‌اندازی پردیس پارک‌های علم و فناوری گفت: پردیس‌های پارک علم و فناوری به منظور فراهم کردن زمینه توسعه فعالیت موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری به عنوان ساختار‌های تکمیل کننده و گسترش فعالیت‌های کارآفرینانه تأسیس می‌شوند.

وی افزود: پردیس پارک علم و فناوری به شکل گیری کسب و کار‌های دانش بنیان در درون و مجاورت دانشگاه‌ها کمک می‌کند و دسترسی موسسات و سازمان‌های متقاضی به نوآوران و فناوران را فراهم خواهد کرد. 

پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در مساحتی بیش از ۲۱ هزار مترمربع تاسیس شده و دارای ۱۲ مرکز تحقیقاتی، ۱۹۳ کارگاره و آزمایشگاه در زمینه‌های شیمی، فیزک، برق، کامپیوتر، مواد، مکانیک، معماری و ... است. این پردیس با بیش از ۲۴ هزار دانشجو و ۳۵۰ عضو هیات علمی در مجاورت ۷ شهرک صنعتی بزرگ قرار گرفته است. 

از جمله اهداف این پردیس واگذاری زمین با مالکیت بلند مدت به واحد‌های فناور مستقر در پارک است. 

پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با در اختیار داشتن بیش از ۱۳ هزار مترمربع جهت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان با هدف افزایش ثروت از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر علم و فناوری تاسیس شده است. 

این پردیس دانشگاهی در زمینه‌های سخت افزار‌های برق و مکانیک، فناوری اطلاعات و نرم افزار‌های رایانه‌ای، کشاورزی، فناوری‌های زیستی و صنایع غذایی، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، تجهیزات پزشکی و خدمات مشاوره و منتورینگ فعالیت دارد. 

بهره برداری از پردیس‌های پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحد‌های خوزستان، شیراز، خوراسگان، سیرجان، مشهد، تبریز، اراک، کرج، اردبیل و زنجان نیز در دستور کار پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته