دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 فروردين 1394 - 01:37

هزینه تملک اراضی استان‌های شمالی، دو برابر هزینه‌های راه‌سازی است

مدیرکل دفتر نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری محدودیت اعتبارات و منابع مالی را از مهم‌ترین چالش‌های این سازمان برای احداث راه در کشور عنوان کرد و گفت: تملک اراضی برای پروژه‌های راه‌سازی هزینه‌ای معادل 2 برابر هزینه‌های احداث راه بر روی دست ما می‌گذارد.
کد خبر : 9248

عزیز فیلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه هزینه زمین برای احداث راه در مناطق شمالی کشور بسیار بالا است، افزود: مسائل زیست محیطی و گاهی تعارض مسیر احداث راه با مناطق حفاظت شده از دیگر چالش‌های پیش روی راه‌سازی است که به همین دلیل یا نمی‌توانیم عملیات راه‌سازی و تعریض را داشته باشیم و یا باید مسیر ارتباطی احداثی را چند برابر کنیم.


وی جاده ابر را یکی از پروژه‌های منتفی شده در احداث راه عنوان و تصریح کرد: علاوه بر جاده ابر، راه‌سازی در تالاب انزلی نیز به علت مسائل زیست‌محیطی همچنان بدون ثمر مانده‌است.


فیلی تاکید کرد: شهر انزلی به علت نداشتن کمربندی مشکلات حمل‌ونقلی زیادی دارد و ما در این باره در حال مذاکره با سازمان حفاظت محیط‌ زیست هستیم، اما هنوز به تفاهمی نرسیده‌ایم.


مدیرکل دفتر نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با تاکید بر اینکه عبور از تالاب‌ و مرداب‌ها از دیگر معضلات پیش روی احداث راه‌ها است، ادامه داد: با وجود اینکه خواست نمایندگان مجلس و مردم کوتاه شدن راه‌هاست، اما در برخی مواقع به علت برخورد با مناطق حفاظت شده و یا باستانی و نرسیدن به تفاهم مشترک با سازمان‌های محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری ناچار می‌شویم منطقه ممنوعه را دور بزنیم و همین امر علاوه بر طولانی شدن عملیات، بار هزینه‌ای را نیز بیشتر بر ما تحمیل می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته