هزینه تملک اراضی استان‌های شمالی، دو برابر هزینه‌های راه‌سازی است

مدیرکل دفتر نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری محدودیت اعتبارات و منابع مالی را از مهم‌ترین چالش‌های این سازمان برای احداث راه در کشور عنوان کرد و گفت: تملک اراضی برای پروژه‌های راه‌سازی هزینه‌ای معادل 2 برابر هزینه‌های احداث راه بر روی دست ما می‌گذارد.

عزیز فیلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه هزینه زمین برای احداث راه در مناطق شمالی کشور بسیار بالا است، افزود: مسائل زیست محیطی و گاهی تعارض مسیر احداث راه با مناطق حفاظت شده از دیگر چالش‌های پیش روی راه‌سازی است که به همین دلیل یا نمی‌توانیم عملیات راه‌سازی و تعریض را داشته باشیم و یا باید مسیر ارتباطی احداثی را چند برابر کنیم.


وی جاده ابر را یکی از پروژه‌های منتفی شده در احداث راه عنوان و تصریح کرد: علاوه بر جاده ابر، راه‌سازی در تالاب انزلی نیز به علت مسائل زیست‌محیطی همچنان بدون ثمر مانده‌است.


فیلی تاکید کرد: شهر انزلی به علت نداشتن کمربندی مشکلات حمل‌ونقلی زیادی دارد و ما در این باره در حال مذاکره با سازمان حفاظت محیط‌ زیست هستیم، اما هنوز به تفاهمی نرسیده‌ایم.


مدیرکل دفتر نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با تاکید بر اینکه عبور از تالاب‌ و مرداب‌ها از دیگر معضلات پیش روی احداث راه‌ها است، ادامه داد: با وجود اینکه خواست نمایندگان مجلس و مردم کوتاه شدن راه‌هاست، اما در برخی مواقع به علت برخورد با مناطق حفاظت شده و یا باستانی و نرسیدن به تفاهم مشترک با سازمان‌های محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری ناچار می‌شویم منطقه ممنوعه را دور بزنیم و همین امر علاوه بر طولانی شدن عملیات، بار هزینه‌ای را نیز بیشتر بر ما تحمیل می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا