دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دارالمومنین تهران، حسینیه شد

دارالمومنین تهران، حسینیه شد
شهردار منطقه ۱۴ تهران از اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی همزمان با فرارسیدن ماه صفر به صورت یکپارچه و با استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان انجام در ۶ نقطه از دارالمومنین تهران خبر داد.
کد خبر : 924788

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر شهرابی شهردار منطقه ۱۴ تهران گفت: همزمان با فرارسیدن ماه صفر فعالیت‌های مذهبی و برنامه‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی برگرفته از مضامین محرم و صفر در محلات، سراهای محله، مساجد و پایگاه‌های مذهبی و بسیج منطقه با حضور شهروندان و بویژه نوجوانان اجرایی می‌شود.

شهرابی با اشاره به برپایی خیمه‌های حسینی از شب اول ماه صفر به مدت یک هفته یادآور شد: با برپایی این خیمه‌ها و ویژه برنامه‌های مذهبی همزمان در ۶ ناحیه منطقه چون پلازای امیرکبیر، میدان امام حسن مجتبی (ع)، میدان ۱۳ آبان، میدان آیت الله سعیدی، تقاطع زمزم با بلوار ابوذر و شهرک شهید شجاعی، دارالمومنین تهران همچون حسینیه‌ای بزرگ رنگ سوگواری و عشق به اهل بیت (ع) گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مساجد محور همه کارهای دینی و فرهنگی است، افزود: چراغ همه مساجد و حسینیه‌های بزرگ دارالمومنین تهران همزمان با ماه محرم برای عاشقان اهل بیت (ع) روشن شده و تا پایان ماه صفر و اربعین حسینی میزبان سوگواران و عاشقان اهل بیت (ع) خواهد بود.

وی از مراسم دمامه زنی، برپایی نمایشگاه‌های هنری، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با مضامین عاشورایی و مذهبی، مراسم شهر و مدیحه سرایی، ده‌ها پویش و برنامه فرهنگی، مراسم‌ها آئینی و عزاداری در سطح محلات منطقه با مشارکت کودکان، نوجوانان و جوانان متدین دارالمومنین تهران خبر داد.

شهرابی اضافه کرد: مراسم سوگواری در این هیأت و مساجد همچنین برگزاری موکب‌های پذیرایی و خدمت رسانی در سطح نواحی و میدان‌ها در کنار ویژه برنامه بزرگ جاماندگان اربعین و ویژه برنامه‌های تابستانی با حال و هوای خاص و مذهبی این ایام، با حضور و مشارکت فعالانه نوجوانان و راه اندازی هیأت‌های دانش آموزی و برپایی خیمه‌های حسینی اجرا شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته