دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1403 - 18:19

رئیس‌جمهور: آماده ارتقای روابط با فرانسه بر مبنای صداقت و اعتمادسازی مشترک هستیم/ مکرون: امیدوارم روابط ایران با دیگر کشورهای اروپایی، بیش از گذشته ارتقا یابد

رئیس‌جمهور: آماده ارتقای روابط با فرانسه بر مبنای صداقت و اعتمادسازی مشترک هستیم  مکرون: امیدوارم روابط ایران با دیگر کشورهای اروپایی، بیش از گذشته ارتقا یابد
رئیس‌جمهور ضمن ابراز نگرانی شدید از تشدید تنش‌ها در مرزهای جنوبی لبنان با رژیم صهیونیستی،‌ نسبت به تبعات و نتایج هرگونه تجاوز به لبنان هشدار داد و گفت: رژیم صهیونیستی در صورت حمله به لبنان اشتباهی بزرگ مرتکب خواهد شد که تبعات سنگینی برایشان به همراه خواهد داشت.
کد خبر : 924753

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه بعدازظهر امروز دوشنبه در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان، انتخاب وی به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

رئیس‌جمهور فرانسه در این گفت‌وگوی تلفنی با استقبال از رویکرد رئیس‌جمهور مبنی بر ایجاد تعامل و تعادل در سیاست خارجی، ابراز امیدواری کرد روابط ایران با فرانسه و دیگر کشور‌های اروپایی، در دوره جدید بیش از گذشته ارتقا یابد.

پزشکیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، پیشینه روابط سیاسی و مراودات فرهنگی میان ایران و فرانسه را زمینه مناسبی برای توسعه تعاملات دیپلماتیک میان دو کشور دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط با فرانسه بر مبنای صداقت و اعتمادسازی مشترک را اعلام کرد.

روسای جمهور ایران و فرانسه در این مکالمه تلفنی یک ساعته درباره مسائل و موضوعات مختلفی از جمله مذاکرات رفع تحریم، جنگ اوکراین و آخرین وضعیت و تحولات در غزه و لبنان به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

رئیس‌جمهور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ادامه مذاکرات رفع تحریم در چارچوب توافق شده، اجرایی شدن همه تعهدات از سوی طرفین و توقف فشار و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را حداقل انتظار جمهوری اسلامی ایران از این توافق و زمینه مناسبی برای تداوم و پیشبرد گفت‌وگو‌ها دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به استناد بیش از ۱۵ گزارش آژانس انرژی اتمی به همه تعهدات خود در برجام عمل کرده است، اما آمریکایی‌ها بدون عمل به تعهدات خود، ضمن خروج یک‌طرفه از این توافق، تحریم‌های ظالمانه مضاعفی نیز به ملت ایران تحمیل کرده‌اند.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی شدید از تشدید تنش‌ها در مرز‌های جنوبی لبنان با رژیم صهیونیستی، نسبت به تبعات و نتایج هرگونه تجاوز به لبنان هشدار داد و افزود‌: رژیم صهیونیستی در صورت حمله به لبنان اشتباهی بزرگ مرتکب خواهد شد که تبعات سنگینی برایشان به همراه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور با اشاره به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم غزه و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان، حمله به بیمارستان‌ها و نیرو‌های امدادی، تصریح کرد: صهیونیست‌ها با اشغال فلسطین بیش از ۷۵ سال است که از هیچ جنایتی علیه فلسطینیان فروگذار نکرده و تمام چارچوب‌ها و قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌اند.

پزشکیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای رفع بحران در غزه و همچنین استقرار صلح و ثبات در منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد، ابراز امیدواری کرد که دیگر کشور‌ها نیز به مسئولیتشان در قبال مردم مظلوم غزه عمل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته