دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فراخوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی منتشر شد

فراخوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی منتشر شد
فراخوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.
کد خبر : 924750

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فراخوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی به‌منظور پذیرش آثار پژوهشی در سه حوزه فرهنگ، هنر و ارتباطات و معرفی برترین‌های پژوهش فرهنگی، منتشر شد.

براساس این فراخوان، از مراکز علمی و پژوهشی، پژوهشگران و صاحب‌نظران داخلی و خارجی دعوت شده چنانچه پژوهشی در یکی از محورهای فراخوان در فاصله شهریور 1402 تا شهریور 1403 (در بخش داخلی) و سپتامبر 2023 تا سپتامبر 2024 (در بخش بین‌المللی) انجام داده‌اند، حداکثر تا تاریخ 15 مهر 1403 به دبیرخانه دائمی جشنواره ارسال کنند.

آثار پژوهشی باید در قالب‌های طرح پژوهشی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رساله دکتری، کتاب (برگرفته از طرح پژوهشی)، مقاله علمی پژوهشی و گزارش سیاستی باشد. آثار آسیب‌شناسانه، کاربردی و شامل ارائه راهکار در اولویت هستند.

فراخوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی منتشر شد

محورهای این فراخوان عبارت‌اند از:

  • فرهنگ
    (فرهنگ عمومی، تاریخ فرهنگی، حقوق فرهنگی، مباحث نظری فرهنگ، وضعیت و مسائل فرهنگی ایران امروز، سبک زندگی اسلامی- ایرانی، قلمروهای فرهنگ (کتاب و کتابخوانی و ...)، دیپلماسی فرهنگی، ارتباطات فرهنگی و...)،
  • رسانه و ارتباطات
     (مطالعات رسانه، حکمرانی فضای مجازی، فرهنگ شهرت و هواداری، جنگ شناختی و رسانه‌ای، مصرف رسانه‌ای کودک و نوجوان، تحقیقات سیاست‌گذاری سکوهای اینترنتی، شبکه نمایش خانگی و ...)
  • فناوری‌های جدید و آینده‌پژوهی فرهنگی
    (استارت‌آپ‌ها و فرهنگ، شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی، هوش مصنوعی و فرهنگ، صنایع خلاق فرهنگی، بازارپردازی فرهنگی، متاورس، تغییرات فرهنگی جهانی، ظرفیت‌های فرهنگی اکسپو و ...)
  • هنر
     (فلسفه و جامعه‌شناسی هنر، هنرهای سنتی و اسلامی، تاریخ و سبک‌شناسی هنر، اقتصاد و بازار هنر، آموزش هنر، مدیریت و سازمان‌های هنری، تحقیقات ادبی و زبان فارسی، هنر و ادبیات انقلاب و مقاومت، معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی، سینما و هنرهای نمایشی، موسیقی، دیپلماسی هنری و ...)
  • پژوهش‌های دینی و اسلامی
     (تحقیقات قرآنی و نهج‌البلاغه، تاریخ اسلام و تشیع، تاریخ و سیره اهل بیت، مطالعات تمدن نوین اسلامی، عرفان و توصف، مطالعات اربعین، مطالعات فقه (هنر و ارتباطات)، پژوهش‌های جهان اسلام، مطالعات زیارت، تحقیقات آیین‌ها و مناسک و نهادهای دینی، مطالعات نذر و وقف، مطالعات مسجد و ...)

نحوه ارسال آثار:

پژوهشگران و علاقه‌مندان باید ضمن ثبت اثر در تارنمای جشنواره به نشانی https://ifcr.ir، فایل آن را در این سامانه بارگذاری کنند. همچنین می‌توانند در صورت در دسترس‌نبودن فایل اثر، دو نسخه از آن را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. آیین اختتامیه جشنواره هفدهم، همزمان با هفته پژوهش در آذر 1403 همراه با معرفی آثار برتر، برگزار خواهد شد.

به برگزیدگان این جشنواره لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا می‌شود. گفتنی است در دوره شانزدهم جشنواره (1402)، در بخش داخلی به هریک از برگزیدگان 150 میلیون تومان و به شایستگان تقدیر 50 میلیون تومان و در بخش بین‌المللی، به هریک از برگزیدگان 2000 دلار و به شایستگان تقدیر، 1000 دلار اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته