دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1403 - 16:15

بررسی عوامل موثر در قیمت لوله پلی اتیلن و معرفی ابزار آنلاین استعلام قیمت

بررسی عوامل موثر در قیمت لوله پلی اتیلن و معرفی ابزار آنلاین استعلام قیمت
قیمت لوله پلی اتیلن به دلایل متعددی از جمله نوسانات بازار و نوع لوله، ثبات ندارد و به‌صورت روزانه قابل استعلام است.
کد خبر : 924726

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، قیمت لوله پلی اتیلن به دلایل متعددی از جمله نوسانات بازار و نوع لوله، ثبات ندارد و به‌صورت روزانه قابل استعلام است. در این مطلب درباره علل عدم ثبات قیمت این نوع از لوله‌ها و چگونگی آگاهی از قیمت روز و خرید لوله پلی اتیلن توضیحاتی به خوانندگان گرامی ارائه می‌گردد.

به کمک ابزاری که در ادامه معرفی می‌کنیم؛ می‌توانید هزینه‌های پروژه خود را بررسی و برآورد نمایید که این موضوع به شما جهت پیشبرد اهداف صنعتی در هر پروژه کمک خواهد کرد.

چرا قیمت لوله پلی اتیلن ثابت نیست؟

 لوله پلی اتیلن یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین لوله‌های صنعتی است که با توجه به نوع پروژه، در فشارهای متفاوت و استانداردهای موردنیاز برای هر پروژه ساخته می‌شود. این لوله به دلیل ویژگی‌هایی مانند مقاومت و انعطاف‌پذیری بالا و همچنین رسوب‌پذیری پایینی که دارند، جایگزین مدل‌های مشابه قدیمی خود یعنی انواع فلزی و چدنی شده‌اند.

عکس لوله کاروگیت آبرام اتصال

عوامل مختلفی سبب شده‌اند تا قیمت لوله‌های پلی اتیلن متغیر بوده و قیمت آنها به‌صورت روزانه قابل استعلام باشد. هرچند که قیمت پلی اتیلن در بورس به صورت هفتگی اعلام می‌شود. در ابتدا باید دانست که نرخ لوله پلی اتیلن به مواردی نظیر نوع، گرید، اتمسفر، سایز و متراژ کار بستگی دارد. ‌ موضوع مؤثر دیگر بر عدم ثبات قیمت لوله‌های پلی اتیلنی این است که محبوبیت روزافزون لوله پلی اتیلن در مقایسه با انواع مشابه دیگر موجود در بازار، باعث استقبال مشتریان برای خرید این لوله‌ها شده است.

دلیل دیگر در عدم ثبات قیمت لوله پلی اتیلن این است که مواد اولیه موردنیاز برای تولید لوله‌ها از بازار بورس خریداری می‌شود و با توجه به نوسانات مداوم این بازار و وابسته بودن قیمت پایه مواد اولیه پلی اتیلن به بازار جهانی و نرخ ارز؛ قیمت لوله پلی اتیلن ثبات ندارد.

بنا بر آنچه گفته شد قیمت لوله پلی اتیلن ثابت نیست و برای اطلاع از قیمت سفارش خود می‌توانید به سایت‌های تأمین‌کنندگان معتبر لوله پلی اتیلن مراجعه کنید.

کارخانه‌های تولیدی معتبر و باتجربه لیست قیمت لوله را به‌صورت مرتب به‌روزرسانی می‌کنند تا جدیدترین نرخ بازار به دست مشتریان برسد.

ضمن اینکه برای استعلام نرخ لوله پلی اتیلن ابتدا باید مواردی نظیر نوع، گرید، اتمسفر، سایز و متراژ را در مشخص نمایید تا برآورد دقیق‌ و نزدیک به‌واقع تری از قیمت سفارش خود به دست بیاورید.

شیوه محاسبه نرخ لوله پلی اتیلن

تولیدکنندگان و مراکز عرضه لوله پلی اتیلن، برای محاسبه قیمت لوله پلی اتیلن، به کمک فرمول زیر قیمت آن را به‌صورت حدودی محاسبه می‌کنند:

حاصل‌ضرب قیمت مواد اولیه در وزن یک متر لوله مساوی است با بهای تمام شده لوله برای هر یک متر. همچنین به مبلغ به‌دست‌آمده، درصدی نیز به‌عنوان مالیات افزوده خواهد شد.

عامل مؤثر دیگر بر قیمت لوله، کیفیت و درجه خلوص مواد است که بر قیمت تمام شده لوله پلی اتیلن اثرگذار است؛ بنابراین هر چه درصد خلوص مواد یعنی ترکیب مواد اولیه در تولید لوله‌های پلی اتیلن بالاتر برود؛ قیمت نهایی آن بیشتر می‌شود. نکته دیگر این است که هر چه تحمل فشار لوله پلی اتیلن بالاتر برود، ضخامت جداره لوله بیشتر شده و در نتیجه قیمت تمام شده گران‌تر خواهد بود.

ابزار آنلاین بررسی قیمت لوله پلی اتیلن

در صفحه فروش محصولات پلی اتیلن شرکت آبان بسپار پارسیان با برند آبرام اتصال که یکی از تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلنی در کشور است، ابزاری قرار داده شده تا به‌سادگی و با وارد نمودن مقادیری مانند درج سایز لوله و تعیین فشار کاری و متراژ مورد نیازتان، بتوانید حدود تقریبی نزدیک به‌واقع قیمت لوله پلی اتیلن مربوط به پروژه خود را برآورد کنید.

البته منظور از فروش آنلاین لوله پلی اتیلن این نیست که شما قادر باشید تا کل حجم لوله موردنیاز خود را به ‌شکل آنلاین تهیه کنید؛ بلکه با کمک این ابزار می‌توانید پس از متره مقدار موردنیاز خود در پروژه، قیمت حدودی برای متراژ مدنظر خود را دریافت کنید.

ضمناً اطمینان حاصل کردیم که این ابزار تحت نظارت مستقیم واحد فروش این مجموعه قرار دارد.

عکس ابزار آنلاین اعلام قیمت لوله پلی اتیلن در سایت آبرام اتصال

طبق اطلاعات مندرج در سایت شرکت آبان بسپار پارسیان، مبلغی نیز در نهایت به فاکتور شما بابت مالیات به قیمت نهایی خرید افزوده خواهد شد.

چگونه می‌توان از کیفیت لوله پلی اتیلن اطمینان حاصل کرد؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید لوله‌های پلی اتیلن به آنها توجه داشت این موضوع است که لوله پلی اتیلن باید نشان استاندارد داشته باشد و درعین‌حال از یک برند معتبر و خوش‌نام تهیه شده باشد. همچنین لازم است که نام کارخانه تولیدکننده، تاریخ تولید، شماره خط تولید، نوع مواد اولیه پلی اتیلن و همچنین رده فشار کاری بر روی لوله درج شده باشد تا شما با بررسی این اطلاعات بتوانید از خرید خود اطمینان داشته باشید.

استفاده از لوله‌های بی‌کیفیت و فاقد علامت استاندارد و درجه کیفی مناسب، به پروژه‌های شما ضررهای مالی و اعتباری جبران‌ناپذیر بسیاری وارد می‌کنند.

به همین دلیل لازم است تا در انتخاب محصول و تأمین‌کننده آن، دقت و بررسی بسیاری داشته باشید.

جمع‌بندی

در مطلبی که مطالعه فرمودید درباره عوامل مؤثر بر قیمت لوله پلی اتیلن، اطلاعاتی به خوانندگان گرامی ارائه شد. همچنین ابزار آنلاین استعلام قیمتی معرفی کردیم که به شما برای برآوردکردن و آگاهی از قیمت نسبی لوله مورد نیازتان کمک خواهد کرد.

در ادامه توصیه می‌شود از برندهای استاندارد و باکیفیت و همچنین دارای قیمت معقول و به‌صرفه برای پروژه‌های خود استفاده کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته