دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1395 - 13:40

بررسی‌ گروه E یورو 2016؛ عملیات غیرممکن ایتالیا در حضور بلژیک و سوئد

پانزدهمین دوره مسابقات یورو 2016 از 21 خرداد در کشور فرانسه آغاز می‌شود و طی آن 24 تیم برای رسیدن به جام قهرمانی به رقابت با هم خواهند پرداخت.
کد خبر : 92472

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در گروه E مسابقات چهار تیم ایتالیا، بلژیک، سوئد و جمهوری ایرلند حضور دارند.


در آستانه شروع این رقابت‌ها به بررسی تیم­های حاضر در گروه E این رقابت‌ها می‌پردازیم.


ایتالیا



سد دفاعی تیم یوونتوس متشکل از بوفون، کیه‌لینی، بونوچی و آندرا بارزالی می‌تواند کلید موفقیت تیم ایتالیا در فرانسه باشد.


بررسی ترکیب


با بهره‌گیری از دفاع تیم یوونتوس متشکل از بوفون، کیه‌لینی، بونوچی و آندرا بارزالی که در فصل گذشته سری آ تنها 20 گل دریافت کرده‌اند، ایتالیا از زیرساخت تیمی خوبی برخوردار است؛ اما با غیبت مارکو وراتی و کلودیو مارکیزیو به دلیل مصدومیت، قلب تپنده میانه میدان تیم ایتالیا ازکارافتاده است و نبود یک گل زن تمام‌عیار در خط حمله ترکیب آنتونیو کونته از دیگر ضعف‌های این تیم است.


بازیکن تأثیرگذار


لورنتزو اینسینیه بازیکن تیم ناپولی می‌تواند کلید موفقیت تیم ایتالیا باشد. مهاجم بااستعداد و تکنیکی که ممکن است برای برنامه‌های تاکتیکی کونته مناسب باشد؛ اما مسلماً تنها بازیکن در لیست این تیم است که از کیفیتی مثال‌زدنی برخوردار است. غیرقابل‌پیش‌بینی بودن، دید محیطی بالا برای گل زنی و قدرت تمام‌کنندگی بالا در ضربات نهایی از ویژگی‌های اینسینیه است که می‌تواند خط حمله لاجوردی‌پوشان را کارآمدتر کند.


نحوه بازی تیم


کونته در زمان مربیگری‌اش در تیم‌های باری و سیه­نا با فوتبال هجومی بی‌پروا شناخته می‌شد؛ اما ترکیب شجاعانه 4-2-4 او با اولین فصل حضورش در یوونتوس به 3-3-4 تغییر کرد. با خط دفاعی طلایی که او در اختیار دارد، او بونوچی، کیه‌لینی و بارزالی را به‌عنوان دفاع در ترکیب قرار می‌دهد که آنها با یکپارچگی بالا و داشتن هماهنگی در برنامه‌های دفاعی با یکدیگر می‌توانند سد دفاعی ایتالیا را بیمه کنند.


نکته‌ای که ممکن است نشنیده باشید


ایتالیا بدون داشتن حتی یک شکست (7 پیروزی و 3 تساوی) توانست دور انتخابی را به پایان برساند تا در جمع تیم‌های حاضر در یورو 2016 قرار بگیرد. اگر شما بخواهید یک باخت در مرحله انتخابی رقابت‌های جام جهانی یا جام ملت‌های اروپا در کارنامه ایتالیا پیدا کنید باید تقریباً 10 سال به عقب برگردید، بازی که در روز 6 سپتامبر 2006 میان دو تیم فرانسه و ایتالیا برگزار شد که نتیجه پایانی بازی 3 بر 1 به نفع تیم فرانسه بود.


راه پیروزی آنها


درصورتی‌که ایتالیا بتواند مانع اول خودش را از پیش رو بردارد راه شکوفایی آنها باز خواهد شد. ایتالیایی‌ها حداقل در دو جام جهانی موفق نشده‌اند که از دور گروهی صعود کنند، اما رسیدن به فینال یورو 2012 و بردن کاپ قهرمانی جام جهانی 2006 این روند رشد آهسته تیم در مرحله حذفی را تائید می‌کند. رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی می‌تواند اولین هدف ایتالیا باشد و بعد از رسیدن به این مرحله باید دید که چه چیزی در مسیرشان قرار می‌گیرد تا بر اساس آن برای ادامه مسیر برنامه‌ریزی کنند.


یادآوری مسابقات جام ملت‌های اروپا


جشن و شادی و آه‌وافسوس بخشی از فوتبال در جام‌های گذشته بوده است. برای مثال ژست مثال‌زدنی و مجسمه مانند بالوتلی زمانی که ایتالیا در برابر آلمان در مسابقه نیمه‌نهایی یورو 2012 به پیروزی رسید و یا شادی پائول گاسکوینگ برای انگلیس در یورو 1996 که به شادی صندلی دندان­پزشکی معروف شد. امیدواریم این رقابت‌ها خاطرات زیباتر و مهیج‌تری برای طرفداران فوتبال بسازد.


لیست نهایی ایتالیا بدین شرح است:


دروازه‌بان‌ها: بوفون، مارکتی و سیریگو


مدافعان: کیه‌لینی، بونوچی، بارزالی، دارمیان، دی شیلیو، اوگبونا و فلورنزی


هافبک‌ها: تیاگو موتا، ده‌روسی، کاندروا، جیاکرینی، استورارو، پارولو و برناردسکی


مهاجمان: ال شعراوی، پله، ادر، ایموبیله، زازا و اینسینیه


سرمربی: آنتونیو کونته



بلژیک



بلژیک بالاخره توانست طلسم 16 ساله غیبت در جام ملت‌های اروپا را بشکند و در این رقابت‌ها حضور پیدا کند. منتقدین نسبت به شانس بلژیک در این رقابت‌ها خوش‌بین هستند، علی‌رغم اینکه وینسنته کمپانی و نیکولاس لومابرتس به دلیل مصدومیت این تیم را همراهی نخواهند کرد.


بررسی ترکیب


از دست دادن کاپیتان کمپانی و جفت او، لومابرتس که یکی از بازیکنان مهم در خط دفاعی این تیم است، باعث شده است که مارک ولیموس مربی این تیم برای پوشش ضعف دفاعی تیمش در تنگنا قرار بگیرد. اگر این مشکل به­طور رضایت بخشی حل شود، به دلیل حضور ادن هازارد، روملو لوکاکو و کوین ایبروین در خط حمله این تیم، می‌توان بلژیک را از مدعیان صعود به دور حذفی به شمار آورد.


بازیکن تأثیرگذار


علی‌رغم اینکه یانیک کاراسکو مهاجم 22 ساله تیم اتلتیکومادرید که از ماه مارس گذشته به تیم ملی دعوت شده و تا به امروز تنها چهار بار در ترکیب این تیم بازی کرده یکی از مهره‌های موردتوجه ولیموس است زیرا او یک بازیکن سرعتی با قدرت نفوذ بالا است. کاراسکو اگر در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی می‌شد اولین بازیکن بلژیکی بود که در این رقابت‌ها گل زده بود و شانسش را برای کسب جایگاه بهتری در ترکیب شیاطین سرخ (تیم ملی بلژیک) افزایش می‌داد.


نحوه بازی تیم


ولیموس سیستم 1-3-2-4 را ترجیح می‌دهد. او احتمالاً از دو هافبک تدافعی استفاده می‌کند و دو دفاع چپ و راست تیم با اضافه شدن در حمله‌های تیم به سه هافبک بازی‌ساز تیم که پشت سر مهاجم نوک قرارگرفته‌اند کمک خواهند کرد.


نکته‌ای که ممکن است نشنیده باشید


بلژیک بعد از سال 2000 که میزبان رقابت‌های جام ملت‌های اروپا بود تاکنون موفق به حضور در این جام نشده بود. در آن زمان امیل و مبو مپنزا دو برادر بودند که در ترکیب تیم قرار داشتند و در ترکیب امسال این تیم نیز برادران لوکاکو، رملو و جوردن حضور دارند. حتی شانس این وجود داشت که تورگان برادر کوچک‌تر ادن هازارد نیز در این لیست حاضر باشد.


راه پیروزی آنها


اگرچه کاپیتان کمپانی در ترکیب این تیم غایب است اما ترکیب بلژیک در این مسابقات از مستعدترین ترکیب‌های تاریخ فوتبال این کشور است. شیاطین سرخ با رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی در جام جهانی 2014 صاحب تجربه شد و دو سال زمان داشته است که نسبت به آن زمان به بلوغ بیشتری برسد. اگر امسال هازارد و ایبروین در بالاترین سطح آمادگی باشند این تیم نباید از رویاروی با حریفان هراسی داشته باشد.


لیست نهایی بلژیک بدین شرح است:


د‌ر‌وازه‌بانان: تیبوکورتووا، سیمون مینیوله و ژان ژیلت


مدافعان: توبی آلدرویرلد، توماس فرمالن، یان فرتونگن، لورن سیمان، جیسون دنایر، کریستسن کاباسله، توماس منیر و جوردن لوکاکو


هافبک­ها: کوین ایبروین، ادن هازارد، راجا ناینگولان، اکسل ویتسل، موسی دمبله، مروان فلینی و یانیک کاراسکو


مهاجمان: روملو لوکاکو، دیووک اوریگی، دریس مرتنس، کریستین بنتکه و میچی باتشوایی


سرمربی: مارک ولیموس



سوئد



باید دید که یاران اریک همرن می‌توانند نقشه‌های خوبی را برای صاحب توپ کردن زلاتان ابراهیموویچ طراحی کنند تا او بتواند در این جام که ممکن است آخرین تورنمنت بزرگ و رسمی او باشد، بدرخشد یا نه.


بررسی ترکیب


ترکیب سوئد در فرانسه به مراتب جوان‌تر از ترکیب این تیم در یورو 2012 است. 6 بازیکن از تیم زیر 21 سال سوئد که توانستند در سال 2015 قهرمان جوانان اروپا شوند توسط اریک همرن به ترکیب تیم بزرگسالان راه پیدا کردند. این تعداد ممکن بیشتر از این‌ها باشد که به خاطر مصدومیت این اتفاق رخ نداد. با همه این تفاسیر همچون گذشته تمام نگاه‌ها معطوف به زلاتان ابراهیموویچ مهاجم 34 ساله تیم است که با استفاده از توانایی‌های این بازیکن که کاپیتان، رهبر و گل زن این تیم است، سوئد می‌تواند هر حریفی را به‌زانو در بیاورد.


بازیکن تأثیرگذار


ویکتور لیندلف یکی از بازیکنان زیر 21 سال این تیم که تابستان گذشته در پراگ خوش درخشید، در مرحله انتخابی حتی یک بازی هم انجام نداد که البته جای تعجب هم ندارد زیرا او تا فوریه در تیم بنفیکا فقط نیمکت نشین بود. به خاطر تکل­های به‌موقع، پاس‌های بدون نقص و تبحر در نبردهای هوایی، این مدافع 21 ساله توانست در دل هواداران مدافع قهرمانی در پرتغال جایی باز کند. اگر او در جام ملت‌های اروپای فرانسه در ترکیب اصلی تیمش قار بگیر بزرگ‌ترین شانس او خواهد بود.


نحوه بازی تیم


سیستم 2-4-4 شیوه بازی همیشگی سوئدی‌ها خواهد بود. اما دانستن اینکه چه کسی در چه پستی بازی خواهد کرد کمی دشوار است. محتمل‌ترین گزینه‌ها برای قرار گرفتن در پست دفاع کنار میکاییل ‏لوستیگ و مارتین اولسن هستند که هر دو در فاز هجومی به مهاجمان تیم کمک خواهند کرد. این پیشروی‌ها کار را برای توپ ربایی­های کیم کالستروم هافبک دفاعی تیم سخت می‌کند. در جلوی زمین بیشتر روی توانایی‌های ابراهیموویچ تمرکز خواهند کرد. او باید نسبت به دور انتخابی گل‌های بیشتری به ثمر برساند. در گروه G دور انتخابی سوئد تنها با 15 گل در 10 بازی توانست پس از تیم‌های اتریش و روسیه در مقام سوم قرار گیرد.


نکته‌ای که ممکن است نشنیده باشید


اریک همرن از خدمات یکی از اعضای کادر فنی تیم لسترسیتی استفاده خواهد کرد. پائول بالسوم به‌عنوان فیزیولوژیست و تحلیلگر ویدئویی که فصل گذشته در زادگاه مادری خودش به همراه لسترسیتی توانست لیگ جزیره را فتح کند در فوتبال سوئد مشغول به خدمت شده است.


راه پیروزی آن‌ها


به دلیل تجربه بالای زلاتان در ورزشگاه‌های فرانسه، ابراهیموویچ می‌تواند یکی از بهترین تورنمنت‌های دوران بازیگری خودش را به نمایش بگذارد. درصورتی‌که زلاتان به‌قدر کافی تهییج شود می‌تواند راهگشای تیمش در مرحله گروهی باشد اما در مراحل بعدی هر چیزی امکان‌پذیر است.


لیست نهایی سوئد بدین شرح است:


دروازه‌بان‌ها:‏ آندریاس ایساکسون، روبین اولسن و پاتریک کارلگرن


مدافعان: پنتوس یانسن، ویکتور لیندلف، آندریاس گرانکویست، میکاییل ‏لوستیگ، مارتین اولسن، لودویگ آگوستینسون و اریک یوهانسون


هافبک­ها: کیم کالستروم، اسکار هیلیمارک، جیمی دورماز، البین ‏اکدال، سباستین لارسن، پونتوس ورنبولوم، ارکان زنگین، اسکار لویکی و امیل فورزبرگ


مهاجمان: زلاتان ابراهیموویچ، جان گیدتی، مارکوس برگ و امیر ‏کویوویچ


سرمربی: اریک همرن



جمهوری ایرلند



نه اسم بزرگی و نه غروری، ظاهراً جمهوری ایرلند دست‌خالی به یورو 2016 پا گذاشته است و فقط باید منتظر باشند که معجزه‌ای از راه برسد.


بررسی ترکیب


مصدومیت‌های پیاپی و نیمکت‌نشینی در تیم‌های باشگاهی برای تعداد زیادی از بازیکنان ایرلند، آمادگی بازیکنان مارتین اونیل را کاهش داده است. فقدان ستاره‌ای نام‌آشنا در ترکیب تیم، ایرلندی‌ها را وادار می‌کند که به کار گروهی، همدلی و بالا بودن روحیه جمعی دل ببندند، شیوه‌ای که قبل‌تر در مسابقات انتخابی در پیش گرفتند و توانستند با چند گل حساس لحظه آخری جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کنند.


بازیکن تأثیرگذار


شین لانگ 29 ساله اکتبر گذشته توانست گل پیروزی‌بخش تیمش در بازی مقابل آلمان را وارد دروازه قهرمان جام جهانی کند که مطابق نظر اونیل این یک لحظه حیاتی در برنامه‌های هجومی تیمش بوده است. پس‌ازاین گل اعتمادبه‌نفس لانگ افزایش یافت و او با به ثمر رساندن 10 گل برای ساوتهمپتون توانست با نمایشی قابل‌قبول فصل اخیر لیگ جزیره را به پایان برساند. رونالد کومان مربی تیم ساوتهمپتون هم در سخنانش بیان کرده است که ما توانستیم با کمک شین عملکرد قابل‌قبولی داشته باشیم و او امروز به یک بازیکن و مهاجم عالی تبدیل شده است.


نحوه بازی تیم


سبزپوشان ایرلندی با ترکیب 2-1-3-4 لوزی در رقابت‌های انتخابی به میدان رفتند که پاداش استفاده از این سیستم را هم گرفتند. رابی بردی بااستعداد که زننده ضربات ایستگاهی این تیم است به همراه شیموس کولمون که پیستون‌های تیم هستند در فاز هجومی به خط حمله تیم کمک می‌کنند. از دیگر عناصر هجومی تیم ایرلند وز هولاهان هافبک خلاق این تیم است که با نفوذهایش در عمق و اضافه شدن به جان والترز قدرت حملات این تیم را شدت می‌بخشد. در زمان‌هایی که تیم بااحتیاط بازی می‌کند ترکیب آن‌ها به 1-4-1-4 یا 1-1-4-4 تغییر می‌یابد که قبلاً نیز استفاده شده است.


نکته‌ای که ممکن است نشنیده باشید


دارن رندولف دروازه‌بان این تیم در ابتدا قصد داشته است که همچون پدر خود بسکتبالیست شود (پدر او که بازیکن سابق کالج Ed امریکا بوده است که متولد امریکا نیز هست). بعدازاینکه در دیدار مرحله انتخابی مقابل آلمان رندولف جایگزین شی گیون مصدوم شد، او با ارسال یک پاس بلند برای شین لانگ توانست در به ثمر رساندن گل برای تیمش سهیم باشد. البته او در مصاحبه اخیر خودش به این موضوع اعتراف کرده است که هدف او از آن پاس صاحب توپ کردن جان والترز بوده است.


راه پیروزی آنها


با وجود اینکه قرعه این تیم و راه رسیدن به مرحله بعدی کمی دشوار است؛ اما جو مثبتی در ایرلند حاکم است که آن‌ها را امیدوار کرده که تیم کشورشان می‌تواند نتایج بهتری نسبت به یورو 2012 کسب کند. آنها در آن جام نتایج هر سه بازی را مقابل ایتالیا (2-0)، اسپانیا (4-0) و کرواسی (3-1) واگذار کردند. تقابل با سوئد در اولین دیدار ایرلند شمالی که در ورزشگاه استاد دو فرانس برگزار می‌شود نسبت به بازی‌های بعدی که با بلژیک و ایتالیا روبرو خواهند شد برای ایرلندی‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است اما شانس کسب یکی از سهمیه‌های دور حذفی برای آنها بالا نخواهد بود.


لیست نهایی جمهوری ایرلند بدین شرح است:


دروازه‌بان‌ها: دارن رندولف، شی گیون و کیه‌ران وست وود


مدافعان: شیموس کولمون، سیروس کریستی، جان اوشی، سیه‌ران کلارک، ریچارد کاف، شین دافی، رابی بردی و استفن وارد


هافبک‌ها: آیدن مک گیدی، جف هندریک، گلن ویلان، استفن کوئین، وز هولاهان، جیمز مک کارتی، دیوید میلر و جیمز مک کلین


مهاجمان: رابی کین، شین لانگ، جان والترز، داریل مرفی


سرمربی: مارتین اونیل



برنامه مسابقات این گروه به شرح زیر است:







































گروه E



دوشنبه 24 خرداد 1395



ایرلند – سوئد ساعت 20:30



بلژیک –ایتالیا ساعت 23:30



جمعه 28 خرداد 1395



ایتالیا – سوئد ساعت 17:30



شنبه 29 خرداد 1395



بلژیک – ایرلند ساعت 17:30



چهار­شنبه 2 تیر 1395



ایتالیا – ایرلند 23:30



سوئد– بلژیک ساعت 23:30






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته