دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جوادی: ورزشگاه‌های امام رضا و کاظمی امانت در اختیار استقلال و پرسپولیس هستند/ سرخابی ها باید برای تختی ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بدهند+ فیلم

کد خبر : 924715
08 مرداد 1403 - 16:21
مدیرکل ورزش تهران گفت: فعلاً به صورت امانت دو ورزشگاه امام رضا و کاظمی در اختیار استقلال و پرسپولیس هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نشست خبری امروز علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره مالکیت باشگاه پرسپولیس بر ورزشگاه شهید کاظمی اظهار کرد: واگذاری این ورزشگاه به پرسپولیس در گذشته شوی رسانه‌ای بود. اصلاً قرعه‌کشی شده بود تا یک ورزشگاه به پرسپولیس و یک ورزشگاه به استقلال برسد. بعد از آن چه تفاهم نامه‌ای بسته شد. سند ورزشگاه کاظمی به نام پرسپولیس خورد و افزایش سهام برای این باشگاه داشت. الان جزء دارایی‌های باشگاه پرسپولیس است؟ یکی از ورزشگاه‌هایی که از شهرداری گرفتیم و در اختیار اداره کل ورزش قرار گرفته، ورزگاه شهید کاظمی و یکی هم ورزشگاه امام رضاست.

وی افزود: استقلال و پرسپولیس دو تیم بزرگ تهران هستند و اگر دو ورزشگاه امام رضا و کاظمی را از آنها بگیریم کجا تمرین کنند؟ الان در اختیار این دو باشگاه هستند ولی اداره کل چگونه و تحت عنوان چه نامی می‌خواهد ورزشگاه‌ها را به این دو باشگاه بدهد. در جلسه‌ای که با کیومرث هاشمی وزیر ورزش داشتیم قرار شد به شکلی کار کنیم که تمرکز دو باشگاه به هم نخورد. پس از اتمام لیگ، با مدیران دو باشگاه مکاتبه کردم و نوشتم دیگر باشگاه دولتی نیستید و شرکت خصوصی شده‌اید. چون شرایط مالی دو باشگاه تغییر کرده مشکلی برای خرید یا اجاره با قیمت کارشناسی شده ندارند. فعلاً به صورت امانت این دو ورزشگاه در اختیار استقلال و پرسپولیس است.

جوادی در مورد اینکه در ازای چه تفاهم‌نامه‌ای ورزشگاه‌های شهرداری به اداره کل ورزش و جوانان واگذار شد، گفت: عارضه‌ای با شهرداری در ورزشگاه تختی داشتیم. شهرداری به سمتی رفته بود که از محل مطالبات خود با وزارت ورزش به مرحله تهاتر رسیده بود. ورزشگاه‌هایی که در محل احداث متر بودند و از جمله ابر مسئله‌هایی بود که ۲۰ سال بر زمین افتاده بود. لطمه‌ای به ورزشگاه‌های استان نخورد و شهرداری هم به مدیریت توسعه شهری خود رسید.  

وی درباره تغییر نام ورزشگاه کاظمی به پرسپولیس گفت: بدون هماهنگی با ما بوده و در مورد باشگاه استقلال هم نباید نام ورزشگان امام رضا تغییر کند. در نامه آمده هر گونه دخل و تصرف باید با هماهنگی مالک اداره کل ورزش و جوانان باشد. هر گونه تعامل با این دو باشگاه داشتیم و جلسات کاری خوبی برگزار کردیم. 

مدیرکل ورزش تهران درباره آخرین استانداردسازی ورزشگاه تختی گفت: ۹۵ درصد ورزشگاه آماده شده، با حجم انبوهی از سختی‌ها موفق شدیم ورزشگاه را آماده کنیم. اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، در یک اقدام جهادی و کار شبانه روزی با حداقل تخصیصات مالی کار را ۹۵ درصد آماده کرده است. ما نگاه ملی به این پروژه داشتیم و این کار را آغاز کردیم و خود را بدهکار پیمانکاران کردیم که باید از آنها تشکر کنیم. چمن، نور، تاسیسات ،گیت های ورودی و .... ورزشگاه تختی باید ترمیم می شد. الزامات AFC کار ما را خیلی سخت تر کرد و ما برای آنها هیچ اعتباری نداشتیم و شرکت توسعه و تجهیز پیش بینی نمی‌کرد که ما بتوانیم ورزشگاه تختی را آماده کنیم.‌

وی افزود: فرماندار و شهردار شهر قدس را مجاب کردم تا ورزشگاه شهر قدس را آماده کنند و به احتمال زیاد دیدارهای تیم هوادار در این ورزشگاه برگزار می شود. تمامی مسئولان نقش زیادی در اضافه شدن ۴۰ میلیارد تومان به بودجه بابت تجهیز ورزشگاه تختی داشتند. بیش از ۹۰ درصد از کارها انجام شده و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ملزم شدند که هر کدام ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تقبل کنند که تاکنون این اتفاق رخ نداده است. حدود ۷۳، ۷۴ میلیارد هزینه بازسازی ورزشگاه تختی تا به امروز بوده است. در حالی که اعتبار ما نزدیک ۲ میلیارد تومان بوده است.  پیمانکار به ما قول داده تا چمن ورزشگاه را زودتر آماده مسابقات کند. بحث منتقل فیبر نوری هم با مخابرات انجام شده است. 

جوادی تصریح کرد: ما در موضوع ترمیم چمن با هیچ پیمانکاری شوخی نداریم. ما قولی بابت برگزاری مسابقات لیگ نخبگان آسیا یا دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی به کسی نداده‌ایم و مطابق آن چیزی که دهقانی مسئول برگزاری مسابقات بین‌المللی فدراسیون فوتبال به ما گفته است ورزشگاه تختی را مطابق الزامات AFC آماده می‌کنیم.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته