دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اعلام کرد:

احداث ۳۷ بوستان در سال ۱۴۰۲ در سطح پایتخت

احداث ۳۷ بوستان در سال ۱۴۰۲ در سطح پایتخت
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: در سال گذشته ۳۷ بوستان جمعاً به مساحت ۱۳۴۴۴ مترمربع (بیش از ۱۳ هکتار) در شهر تهران احداث و به بهره برداری رسیده است.
کد خبر : 924688

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین نظری با اعلام این مطلب، گفت: با زحمات و تلاش‌های سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۴۰۲، ۲۴۰۴ بوستان در سطح شهر تهران احداث و در اختیار عموم شهروندان قرار گرفته است.

نظری در ادامه با بیان این که سرانه فضای سبز در سال ۱۳۵۷ یک متر مربع بوده است که این رقم تا سال ۱۴۰۲ به ۱۶/۹۶ متر مربع رسیده است، گفت: در سال گذشته ۳۷ بوستان جمعاً به مساحت ۱۳۴۴۴ مترمربع (بیش از ۱۳ هکتار) در شهر تهران احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه به تملک باغات جهت احداث بوستان اشاره کرد و گفت: به منظور افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار و حفظ باغات ارزشمند اکولوژیک در سال ۱۴۰۲، ۳ قطعه ملک و یک مورد باغ در مناطق (۱۶- ۱۷- ۸- ۱۵) تملک شده است.

نظری به کاهش تعداد محلات فاقد بوستان در مناطق ۲۲ گانه اشاره کرد و گفت:هم اکنون تعداد محلات فاقد بوستان در شهر تهران تنها ۴ محله بوده است که با انجام تمهیدات لازم مقرر شده است حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۳ در شهر تهران محله‌ی فاقد بوستانی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته