دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گزارش آنا بخوانید؛

وزارت ارشاد فرد با «تدبیر» می‌خواهد نه تحلیل‌گر/ «حسینی» به بهارستان نزدیک شد!

وزارت ارشاد فرد با «تدبیر» می‌خواهد نه تحلیل‌گر  «حسینی» به بهارستان نزدیک شد!
سیدمجتبی حسینی یکی از گزینه‌های نزدیک به صندلی وزارت ارشاد است، او تنها مدتی معاون امور هنری وزارتخانه بود و انتظار می‌رود شورای راهبردی دولت چهاردهم فرد جامع‌الاطراف‌تری را برای این سمت برگزیند.
کد خبر : 924667

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، چند روزی است که بازار گمانه‌زنی‌ها در راستای سکان‌دارن وزارتخانه‌های مختلف به گوش می‌رسد و وزارت ارشاد هم از این ماجرا مستثنی نبوده است.

بر اساس این گزارش، خبرنگار آنا مطلع شد یکی از گزینه‌های نزدیک شده به صندلی وزارت ارشاد، در حال حاضر«سید محمد مجتبی حسینی» معاون هنری اسبق همین وزارتخانه است.

وزارت ارشاد این روزها به فرد با تجربه‌ای نیاز دارد تا سکان فرهنگ و هنر کشور را به درستی هدایت کند و کارآمد باشد، گرچه حسینی در کارنامه خود معاونت هنری را دارد اما تجربه در این سمت حرف اول و آخر را می‌زند، چرا که جامعه فرهنگ و هنر اعم از ناشر، کتابفروش، بازیگر و هنرمندان حوزه‌های مختلف تدبیر را مقدم بر تحلیل در این بخش می‌دانند و منتظرند تا اعضای کمیته‌های شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم حقیقتا فرد شایسته را معرفی کند و این قشر را به فعالیت امیدوار نگه دارد.

در کارنامه حسینی دبیری شورای ارزشیابی هنرمندان دیده می‌شود، اما وی همان زمان «نشان درجه یک هنری» دریافت کرد اما اعطای این نشان مورد انتقاد برخی رسانه‌ها در زمان صدور آن بود(اینجا بخوانید)، هرچند پاسخ‌هایی هم مطرح شد.

«نشان درجه یک هنری» یکی از گواهی‌نامه‌هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان اعطا می‌کند و این درجه هنری، جایگزینی برای مدرک علمی یک هنرمند به شمار می‌رود. هنرمندانی که فاقد مدرک دانشگاهی هستند یا مدرک دانشگاهی آنها آن سطح را نمی‌پوشاند، این فرایند را طی می‌کنند و پس از مدتی درجه هنری دریافت می‌کنند.

وی متولد سال ۱۳۵۷ در شیراز با تحصیلات لیسانس زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه آزاد تهران مرکز است.

عضو شورای برنامه ریزی اولین هفته خوشنویسی ایران در شیراز، عضو شورای نظارت بر روزنامه ایران، سردبیر مجله هنر ایران، هنرمند برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در بخش خوشنویسی، برگزیده جشنواره خوشنویسی امام علی (ع)، برگزیده جشنواره خوشنویسی فجر، معاون اسبق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر فرهنگستان زبان و ادب پارسی، عضو هیات مدیره و مدیرعامل موسس کتابخانه و موزه ملی ملک، دبیری شورای ارزشیابی هنرمندان و ... از فعالیت‌های اوست.

امید می‌رود اعضای کمیته‌های شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم با تدبیر وسیع و با در نظر گرفتن جامعه گسترده هنری به معرفی فرد شایسته اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته