دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جزئیات تعیین گذرنامه‌های زیارتی برای اربعین

جزئیات تعیین گذرنامه‌های زیارتی برای اربعین
رئیس پلیس اداره گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران گفت: سربازان غایب باید با سازمان نظام وظیفه تعیین تکلیف کنند. بانوان متأهل نیز برای خروج از کشور یک بار به اجازه همسر نیاز دارند، و اگر در گذشته این فرم پرشده، دیگر نیاز به پر کردن درخواست جدید نیست.
کد خبر : 924663

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ غلامحسین زراعت‌کار، رئیس پلیس اداره گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران در رابطه با جزئیات دریافت گذرنامه‌های زیارتی برای زائرین کربلای معلی در ایام اربعین حسینی گفت: آقایان برای دریافت گذرنامه به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول افراد زیر ۱۸ سال هستند که حتما باید رضایت ولی یا قیم قانونی خود را برای دریافت گذرنامه در اختیار داشته باشند.

وی افزود: دسته دوم افرادی که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند. این گروه حتما باید وضعیت نظام وظیفه خود را تعیین تکلیف کنند. البته، مشمولین و غایبان شرایط متفاوتی دارند. مشمولین می‌توانند بدون سپردن وثیقه و صرفا با ثبت نام در سامانه سخا سفرشان را انجام دهند. غایبین هم حتما باید وضعیت‌شان را با سازمان نظام وظیفه مشخص کنند. دسته سوم نیز افراد بالای ۵۰ سال هستند که مشکلی برای دریافت گذرنامه ندارند.

سرهنگ زراعت‌کار در رابطه با بانوان نیز گفت: بانوان برای دریافت گذرنامه به دو گروه مجردین و متاهلین تقسیم می‌شوند. مجردین زیر ۱۸ سال حتما به رضایت ولی یا قیم قانونی نیاز دارند، اما افراد بالای ۱۸ سال نیازی به این رضایت ندارد.

وی ادامه داد: بانوان متاهل هم برای یک بار خروج از کشور اجازه همسر را لازم دارند. یعنی اگر خانمی قبلاً رضایت همسر را برای خروج از کشور دریافت کرده باشد، نیاز به دریافت مجدد این رضایتنامه ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته