دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بحران در کالج‌های کانادا:

کاهش شدید دانشجویان بین‌المللی و پیامدهای آن

کاهش شدید دانشجویان بین‌المللی و پیامدهای آن
با اعمال سقف دولت کانادا برای کاهش پذیرش تعداد دانشجویان بین‌المللی، بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا که قبلا تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی از کشورهایی مانند هند را ثبت نام می‌کردند، اکنون از کاهش شدید بودجه واهمه دارند.
کد خبر : 924612

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کانادا با کاهش شدید ثبت نام دانشجویان بین‌المللی مواجه شده است. برای دانشجویان بین‌المللی، شهریه‌ها بسیار بالاتر از شهریه‌های دانشجویان داخلی است و این موضوع می‌تواند دلیل آنها برای انصراف از تحصیل در این کشور باشد. 

به عنوان مثال، در «دانشگاه بریتیش کلمبیا»، یک دانشجوی بین‌المللی سالانه تقریبا 45 هزار دلار شهریه پرداخت می‌کند، که این مقدار شهریه تقریبا پنج برابر بیشتر از آنچه که یک دانشجوی داخلی می‌پردازد، است.

به عنوان مثال، «کالج لانگارا» کانادا نیز با کاهش قابل توجه در تعداد ثبت‌نام‌ها، به ویژه در میان دانشجویان بین‌المللی که میبایست شهریه‌های بالایی بپردازند، روبرو است.
«پائولا برنز» رئیس کالج لانگارا، به اعضای هیئت علمی اطلاع داده است که در بهار ۲۰۲۵، تعداد درخواست‌های دانشجویان بین‌المللی نسبت به همان دوره سال گذشته، ۷۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سایت خبری «ونکوور سان»، اعضای انجمن هیئت علمی کالج لانگارا این وضعیت را بحران نامیده‌اند و آن را به عنوان کاهش ناگهانی و فراگیر در ثبت‌نام توصیف کرده‌اند که این امر همه افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این کاهش شدید در تعداد  ثبت نام دانشجویان بین‌المللی، همراه با کاهش تعداد دانشجویان داخلی، پیامدهایی برای دستمزدها، مزایا و مشاغل خواهد داشت، به طوری که مدرسان در یک ایمیل گروهی به هیئت علمی کالج لانگارا هشدار داده‌اند.

کالج لانگارا با داشتن ۳۷ درصد از دانشجویان با ویزای تحصیلی، یکی از بالاترین نسبت‌های دانشجویان بین‌المللی در میان موسسات آموزش عالی عمومی در بریتیش کلمبیا را دارا است.

طبق آمار دولت فدرال سال گذشته، این کالج حدود 7 هزار و 500 دانشجوی بین‌المللی که عمدتا از هند بودند، پذیرفته است که این رقم حتی از دانشگاه سایمون فریزر که یک موسسه بسیار بزرگتر است، نیز بیشتر است.

با این حال، لانگارا تنها موسسه‌ای نیست که با این چالش‌ها مواجه است. دانشگاه سایمون فریزر، دانشگاه ویکتوریا و دانشگاه جزیره ونکوور نیز به دلیل کاهش تعداد دانشجویان بین‌المللی که معمولا چهار برابر بیشتر از دانشجویان داخلی شهریه پرداخت می‌کنند، برنامه‌ریزی برای کاهش بودجه دارند.

به گزارش ونکوور سان، دانشجویان بین‌المللی از ۱۵۰ کشور تقریبا ۴۰ درصد از ۵۳۳ هزار دانشجوی ثبت‌نام شده در موسسات آموزش عالی بریتیش کلمبیا، از جمله کالج‌های خصوصی و مدارس حرفه‌ای را تشکیل می‌دهند.

دانشگاه ویکتوریا اخیراً تأثیر قابل توجه دانشجویان بین‌المللی بر بودجه خود را برجسته کرده است. با اینکه دانشجویان بین‌المللی تنها ۱۱ درصد از جمعیت دانشجویی آن دانشگاه را تشکیل می‌دهند، اما شهریه آنها یک‌سوم درآمد دانشگاه در سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۴ را تأمین کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته