دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فروش حضوری ارز اربعین آغاز شد

فروش حضوری ارز اربعین آغاز شد
فروش حضوری ارز اربعین ۱۴۰۳ با توجه به تعطیلی روز گذشته، عملا از امروز ۸ مرداد ماه در شعب منتخب بانک‌های عامل شروع شد.
کد خبر : 924605

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیرو اطلاعیه بانک مرکزی روز یکشنبه هفتم مرداد ماه برای آغاز فروش ارز زائران اربعین ۱۴۰۳ تعیین شده بود، اما با توجه به تعطیلی این روز به دلیل گرمای هوا، فروش ارز اربعین عملا از روز دوشنبه ۸ مرداد آغاز شد.  

زائران اربعین حسینی تا سوم شهریور ماه ۱۴۰۳ برای ثبت درخواست به صورت برخط و حضوری فرصت دارند. شایان ذکر است که ارز مورد نیاز برای سفر اربعین مطابق روال سابق برای هر فرد ۲۰۰ دینار و فقط بر اساس دینار تامین می‌گردد. نکته حائز اهمیت اینجاست که امسال بر خلاف رویه سابق به تمامی افراد بالای ۵ سال ارز تعلق می‌گیرد در حالی سال گذشته حداقل سن برای دریافت ارز ۱۸ سال بود.  

لازم به ذکر است که متقاضیان می‌توانند از امروز با مراجعه به شعب منتخب ۷ بانک ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و پست‌بانک با نرخ سامانه مبادله ارز اقدام به خرید نمایند.  

همچنین امسال امکان فروش غیرحضوری ارز اربعین توسط بانک‌های عامل فراهم شده و متقاضیان می‌توانند به صورت غیرحضوری نسبت به تکمیل فرآیند خرید ارز اربعین از طریق سکو‌های معرفی شده توسط بانک‌ها اقدام کنند و در زمان تعیین شده به شعب منتخب بانک‌ها برای دریافت ارز اقدام کنند. در ضمن ارائه مدارک هویتی و گذرنامه برای دریافت ارز اجباری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته