دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت تاکید کرد:

هزار سقط جنین در ایران

هزار سقط جنین در ایران
رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با تاکید بر بالا بودن آمار سقط جنین در ایران گفت: ما در ایران روزی حداقل یک هزار مورد سقط جنین داریم و طبق آمار سازمان جهانی بهداشت این آمار در دنیا روزی 200 هزار سقط است.
کد خبر : 924569

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ صابر جباری رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: طرح نفس که برنامه‌ای برای اقدام، آموزش و مشاوره به والدینی است که خود متقاضی سقط عمدی جنین هستند که در کشور بیش از 250 مرکز برای این طرح وجود دارد.

وی درخصوص روش تشخیص و مراجعه این مادران به مراکز نفس گفت: بخشی از این افرادی که مورد مشاوره قرار میگیرند مادرانی هستند که خود شک و تردید در انجام این کار دارند و خودشان به این مراکز مراجعه می‌کنند، برخی از این مادران از مراکز بهداشت و دران به این مراکز ارجاع داده می‌شوند همچنین عده‌ای از این مادران با سامانه‌ ارتباطات وزارت بهداشت دارند و با این مراکز آشنا می‌شوند.

خوشبختانه آمار‌ها در کل کشور نشان می‌دهد از سال 1401 تا خرداد‌ ماه امسال 470 نفر از نوزادانی که قرار بوده توسط مادرانشان به صورت عمدی سقط شوند حالا متولد شده و در کنار خانواده خود نفس می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه آمار بسیار دقیقی از سقط جنین در ایران نداریم گفت برآوردها نشان می‌دهد ما در ایران روزی حداقل یک هزار مورد سقط جنین داریم و طبق آمار سازمان جهانی بهداشت در دنیا روزی 200 هزار سقط و در سال این عدد به 73 میلیون سقط نیز می‌رسد، که هم در دنیا و هم در ایران عدد بسیار بزرگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته