دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدی در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

استفاده از داوطلبان مردمی برای پاکبانی اربعین حسینی در عراق

استفاده از داوطلبان مردمی برای پاکبانی اربعین حسینی در عراق
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: اولویت سازمان پسماند و شهرداری تهران در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در سال جاری، استفاده از  نیروهای داوطلب مردمی در نجف و کربلاست.
کد خبر : 924553

رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: تلاش ما این است که در جریان برگزاری مراسم اربعین در سال جاری به جای اینکه جمعی از پاکبان‌های سازمان مدیریت پسماند را به کربلا و نجف اعزام کنیم از حضور و فعالیت نیروهای داوطلب مردمی استفاده شود.

وی تصریح کرد: سال‌های گذشته تعدادی از پاکبان‌ها را با یک برنامه ریزی دقیق و کامل به نقاط مختلف سفر زائران اربعین حسینی اعزام می‌کردیم و این افراد نظافت و رفت و روب و امور مرتبط با خدمات شهری را در کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و ... انجام می‌دادند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اولویت سازمان پسماند و شهرداری تهران در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در سال جاری، استفاده از حضور نیروهای داوطلب مردمی در شهرهای زیارتی عراق است و اگر ثبت نام داوطلبین به حد نصاب لازم برسد، از ظرفیت پاکبان‌ها در برگزاری مراسم اربعین در عراق استفاده نخواهیم کرد.

محمدی یادآور شد: تاکنون برای حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر (حدود ۱۲۰۰ نفر) از نیروهای داوطلب مردمی و برای انجام امور خدمات شهری در مراسم اربعین، هماهنگی‌های لازم و بین دستگاهی انجام شده است.

اعزام پاکبان‌های تهران به مرزهای داخل کشور

محمدی تأکید کرد: امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بنا داریم تا در مرزهای داخل کشور مثل مرزهای مرز مهران، چزابه، شلمچه و مرز خسروی از حضور پاکبان‌های شهرداری استفاده کنیم و این پاکبان‌ها همان خدمات رفت و روب را در مرزها ارائه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اضافه کرد: ثبت نام از نیروهای داوطلب مردمی در اجرای طرح «روضه رضوان» اجرایی می‌شود و پس از انجام قرعه‌کشی افراد به عنوان خادم و برای انجام پاکبانی به کربلا و نجف اعزام می‌شوند و افراد جزئیات بیشتر را می‌توانند با عضویت در این کانال به نشانی  khademanerozerezvan مشاهده کنند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته