دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1403 - 08:49

اعزام ۶۰ دانشجوی جهادی دانشگاه آزاد رشت به مناطق محروم

اعزام ۶۰ دانشجوی جهادی دانشگاه آزاد رشت به مناطق محروم
۶۰ دانشجوی بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به اردوی جهادی اعزام شدند.
کد خبر : 924544

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تعداد  ۶۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور جمعی از مسئولان و رؤسای دانشگاه‌های استان گیلان به اردوی جهادی در مناطق محروم استان اعزام شدند.

مجتبی ملکی‌چوبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در مراسم بدرقه این دانشجویان  سازمان بسیج دانشجویی را یکی از مؤلفه‌های سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اظهار کرد: برگزاری اردوی جهادی از عملکرد‌های سازمان بسیج دانشجویی است که مشارکت دانشجویان در این اردوها، روحیه خودباوری و ایمان آنان را تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اعزام نیرو‌های جهادی به مناطق محروم استان گیلان، تجربیات خوبی را به دست آورد و در مناطقی که این نیرو‌ها برای اردوی جهادی حضور یافتند، منشأ خیر شدند و اقدامات اثرگذاری از خود به‌جا گذاشتند و در عین حال روحیه جهادی و همیاری و ایمان در خود و در مناطقی که حضور داشتند، تقویت کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان افزود: این جهادگران دانشجو علاوه بر حضور در مناطق محروم استان با برنامه‌ریزی مناسب در راستای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان منطقه، ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی و انجام انواع فعالیت‌های دامپروری و دامپزشکی، واکسیناسیون و ارائه مشاوره کشاورزی به روستائیان این مناطق، اقدام می‌کنند.

ملکی چوبری عنوان کرد: گروه جهادی مهاجر حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در این اردوی ۱۰ روزه به روستا‌های محروم شهرستان شفت که شامل روستا‌های نصیرمحله، لیشاوندان، شالده و ملاسرا بوده، متشکل از تعداد ۴۰ نفر از دانشجویان برادر در ترکیب سه تیم عمرانی اعزام خواهند شد که در این مدت به تعمیرات چهار مدرسه در این منطقه کمک خواهند کرد. 

وی بیان کرد: در این اردو تعداد ۲۰ نفر از دانشجویان دختر در قالب دو تیم فرهنگی و آموزشی هم حضور دارند که در شهرستان به اجرای برنامه‌ها فرهنگی متنوع به‌ویژه دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان دختر و پسر خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته