دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لزوم‌ تسهیل ورود دانشجویان و گروه‌های دانشجویی به زیست‌بوم نوآوری

لزوم‌ تسهیل ورود دانشجویان و گروه‌های دانشجویی به زیست‌بوم نوآوری
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم اختتامیه اولین رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی جانا بر لزوم تسهیل ورود دانشجویان و گروه‌های دانشجویی به زیست‌بوم نوآوری تأکید کرد.
کد خبر : 924529

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالحسین کلانتری در این مراسم از نقش گروه‌های داوطلب دانشجویی در ارتقای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها سخن گفت. 

وی گفت: در این دوره تلاش شد تا گروه‌های دانشجویی که بعضاً در دوران کرونا فعالیت آنان محدود و یا تعطیل شده‌بود، احیاء و تقویت گردد. 

کلانتری ادامه داد: پیوند فعالیت گروه‌های دانشجویی در راستای کمک به حل مسائل جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تحقق آن مستلزم تسهیل ورود آنان به زیست‌بوم نوآوری است. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: در این دوره تلاش شد تا از طریق رایزنی‌ با دیگر بخش‌های وزارت علوم و نیز دستگاه‌های مسئول، زمینه مناسبی را برای ورود دانشجویان به عرصه نوآوری و فناوری  فراهم نمائیم و این اقدام ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که باید تداوم یابد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مصوبه ماه‌های اخیر هیأت وزیران در حذف الزام دارا بودن کارت پایان خدمت در اخذ مجوز ورود به کسب و کار گفت: این اقدام نیز شرایط مناسبی را در تبدیل هسته‌های خلاق و نوآور دانشجویی به شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌نماید.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پرورش و بهره‌گیری از خلاقیت تأکید کرد و اظهار داشت: گر چه پرورش و رشد خلاقیت بایستی از آموزش و پرورش آغاز شود و خروجی آن در دانشگاه بروز پیدا کند، ولی در این زمینه نباید منتظر ماند و باید راهکارهای ارتقای خلاقیت دانشجویان را دنبال نمود.

کلانتری افزود: در همین راستا ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی تلاش کردیم تا با برگزاری و یا حمایت از رویدادهای نوآورانه دانشجویی، فضایی را فراهم نمائیم تا دانشجویان مستعد به این سمت سوق پیدا کنند. 

رئیس شورای سیاستگذاری اولین رقابت نوآوری اجتماعی جانا در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از کلیه عوامل و دست‌اندرکاران این رویداد فاخر گفت: لازم می‌دانم تشکر ویژه‌ای از مشارکت و حضور دانشجویان عزیزی داشته باشم که از نقاط مختلف کشور با شرکت خود در این رقابت، بر رونق آن افزودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته