دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1403 - 00:36
در گفت‌وگو با آنا؛

حاتمی: در مورد جذب بازیکن بوسنیایی حق با نکونام است/ استقلال را باید از هفته پنجم به بعد قضاوت کرد

حاتمی: در مورد جذب بازیکن بوسنیایی حق با نکونام است  استقلال را باید از هفته پنجم به بعد قضاوت کرد
بازیکن سابق استقلال گفت: در زمینه جذب بازیکنان بوسنیایی حق با نکونام است.
کد خبر : 924469

فرزاد حاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه تیم استقلال در حالی به اردوی ترکیه رفته که هنوز وضعیت سرپرست این تیم نامشخص است، اظهار کرد: حضور سرپرست در تیم نیازی جدی است و بالاخره یک نفر موظف است تا کار‌های اجرایی باشگاه را انجام دهد. جواد نکونام این موضوع را بهتر می‌داند و تیمی که این همه هوادار دارد در بحث پوشش خبری هم باید طرفداران خود را در جریان وضعیت تمرینی‌اش در ترکیه قرار دهد که این اخبار با عکس‌های تمرین بهتر اطلاع رسانی می‌شود.

سرپرستی از جنس استقلال انتخاب شود 

وی در خصوص حضور استقلال در لیگ نخبگان آسیا گفت: حضور یک سرپرست در استقلال واجب است، چون فصل گذشته این تیم را اذیت کرد. برای این فصل سرپرستی انتخاب شود که با جواد نکونام همگام باشد. نقطه مقابل نباشد و اختلافی پیش نیاید. البته که باید با کادر مدیریت هم تعامل کامل را داشته باشد. یکی از بازیکنان قدیمی که نزد هواداران محبوب است می‌تواند گزینه خوبی برای این کار باشد. شخصی که از جنس استقلال باشد و بتواند با عملکرد خود، شرایط تیم را بهتر از قبل کند.

لژیونر نباید عامل عقبگرد تیم باشد

بازیکن سابق استقلال در مورد اینکه باشگاه استقلال از یک وینگر بوسنیایی رونمایی کرد و خبری از دروازه بان بوسنیایی نشد، ضمن اینکه نکونام خواسته تا کیفیت بازیکن پست وینگر را در اردوی ترکیه ارزیابی کند، خاطرنشان کرد: هر بازیکنی که به تیمی می‌پیوندد باید مورد تأیید سرمربی باشد. در زمینه بازیکنان بوسنیایی حق با نکونام است. استقلال تیم کوچکی نیست و در چنین تیمی، سرمربی مشخص می‌کند کدام بازیکنان در لیست تیم قرار می‌گیرند. متأسفانه در جذب لژیونر خوب عمل نکرده‌ایم و البته نکونام به خاطر آنکه در لالیگا بازی کرده نسبت به جذب لژیونر دقت خوبی دارد و در تیم‌هایی که سرمربی بوده لژیونر‌های خوبی را جذب کرده است. لژیونر باید یک سر و گردن بالاتر از بازیکنان تیمت بالاتر باشد تا بازیکنان جوان از آنها یاد بگیرند. تیام، عماد رضا، لوکادیا، جانواریو و ... از این دست نفرات بودند. لژیونر نباید عامل عقب گرد تیم باشد و حضورش تیم را بهتر از قبل کند. لژیونری که گره‌ای باز نکند پول دور ریختن است.

قانون مضحک سقف بودجه شرایط را در آسیا نابرابر می‌کند

وی در مورد اینکه عملکرد استقلال را در فصل نقل و انتقالات چگونه می‌بیند، عنوان کرد: به نظرم نسبت به فصل قبل بازیکنان بهتری جذب شدند. سامان فلاح، رامین رضاییان، محمدحسین اسلامی، علیرضا کوشکی و میلاد زکی‌پور بر اساس نیاز‌های سرمربی جذب شدند. بالاخره تیم بر اساس نیاز و بودجه باشگاه بسته می‌شود. نمی‌توان به کادرفنی خرده گرفت چرا در پستی بازیکن خوبی جذب نشده، قطعاً سرمربی در آن پست بازیکن خودش را داشته است. البته قانون مضحک سقف بودجه اجازه نمی‌دهد تا تیم بتواند بازیکنان مورد نظر خود را با توجه به شرایط مالی بهتری که هلدینگ خلیج فارس ایجاد کرده، جذب کند. انتظار بی جایی است که استقلال بتواند برابر الهلال یا النصر نتیجه بگیرد، چون رقبا بازیکنان میلیون دلاری دارند. دیگر نمایندگان ما هم نمی‌توانند در شرایط برابری با حریفان عربی و متمول خود بازی کنند.

زارع کار سختی در شمس آذر دارد

حاتمی در مورد اینکه استقلال در هفته اول در خانه شمس آذر قزوین بازی دارد، یادآور شد: سعید دقیقی در دو فصل گذشته کارنامه خوبی را در شمس آذر برای خود ثبت کرد و در فصل جدید سرمربی ملوان شد. مردم انزلی فوتبال فهم هستند و مازیار زارع که از این شهر به قزوین رفته، کار سختی در شمس آذر دارد، چون با دقیقی نتایج خوبی کسب کرد و انتظارات بالاست. عیار تیم‌ها در هفته اول مشخص نمی‌شود ولی استقلال که مدعی همیشگی است برای آنکه از همان آغاز در کورس باشد نیاز به کسب پیروزی دارد. از هفته پنجم به بعد عیار تیم‌ها مشخص می‌شود و استقلال را آن زمان می‌توان قضاوت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته