دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1403 - 13:35
با حکم رئیس جمهور؛

محمدرضا عارف معاون اول دولت چهاردهم شد+ متن حکم

محمدرضا عارف معاون اول دولت چهاردهم شد+ متن حکم
محمدرضا عارف با حکم رئیس جمهور به سمت معاون اولی دولت چهاردهم منصوب شد.
کد خبر : 924465

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با حکم رئیس جمهور، محمدرضا عارف به سمت معاون اولی دولت چهاردهم منصوب شد.

 

محمدرضا عارف معاون اول دولت چهاردهم شد+ متن حکم

بنابراین گزارش، محمدرضا عارف، سابقه سابقه نمایندگی تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رئیس فراکسیون امید در دوره دهم مجلس شورای اسلامی و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی را در کارنامه خود دارد.

عارف در آن دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، سرلیست فهرست سی نفرهٔ «ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان؛ گام دوم» در تهران بود و توانست با کسب ۱٬۶۰۸٬۹۲۶ رأی وارد مجلس دهم شود.

محمدرضا عارف همچنین در ۱۳۷۶ با انتخاب سیدمحمد خاتمی به عنوان سی و ششمین وزیر پست، تلگراف و تلفن به کابینه دولت هفتم راه یافت و در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان اولین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاون رئیس‌جمهور منصوب شد. در دولت دوم اصلاحات نیز سمت معاون اول رئیس‌جمهور ایران را تا سال ۱۳۸۴ برعهده داشت.

وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ ایران با شعار «معیشت، منزلت و عقلانیت» کاندید و تأیید صلاحیت شد؛ اما پس از یک ماه مبارزه انتخاباتی و پس از دریافت نامه‌ای از سیدمحمد خاتمی، چهار روز پیش از رأی‌گیری از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران انصراف داد.

گفتنی است پس از پیروزی حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، وی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به محمدرضا عارف پیشنهاد کرد، اما عارف هیچ‌یک را نپذیرفت.

عارف همچنین بیست و هفتمین رئیس دانشگاه تهران (۲۳ آذر ۱۳۷۳ – ۱۲ شهریور ۱۳۷۶) بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته