دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1403 - 00:03
مرهمی بر زخم کاریِ روی تن صنعت؛

طرح پویش و درمان زخمی که روزبه‌روز‌ عمیق‌تر می‌شود + فیلم

طرح پویش و درمان زخمی که روزبه‌روز‌ عمیق‌تر می‌شود + فیلم
صنعتگران، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درباره طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل) و اهمیت آن برای درمان زخم کاری که بر تن صنعت کشور است، می‌گویند و از تئوری‌محوری دانشگاه‌ها گلایه دارند.
کد خبر : 924439

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ازجمله دغدغه‌های بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد اشتغال برای دانشجویان است. یکی از مؤلفه‌های ایجاد اشتغال، فراهم کردن شرایط اشتغال بوده به‌گونه‌ای که آموزش، پژوهش و فناوری کاربردی باشد.

در طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی با تقویت ارتباط دانشگاه با صنایع گوناگون این تعامل دوسویه گسترش یافته و نیروی انسانی مشترک توسط دانشگاه و صنعت پرورش می‌یابد تا متناسب با نیاز صنعت و بنگاه‌های اقتصادی-اجتماعی نیرو تربیت شود.

به‌این‌ترتیب، دانشجویان همراه با تحصیل به فعالیت در صنعت مشغول شده و صنعت به‌عنوان استاد راهنمای این دانشجویان، توانمندی آنان را برای فعالیت در عرصه محیط واقعی کار افزایش خواهد داد؛ بنابراین تحقق طرح پویش منجر به تحول نظام آموزش عالی و تربیت نیرو‌های انسانی ماهر برای صنعت و بنگاه‌های اقتصادی-اجتماعی می‌شود.

طرح پویش و درمان زخمی در صنعت که روزبه‌روز‌تر عمیق‌تر می‌شود + فیلم

طرحی که منجر به ایجاد سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان  و مسیر اجرایی آن در قالب چهار طرح اصلی «پایش، پویش، تابش و رویش» تعریف شد.

این سرای نوآوری، حالا با توجه به ساختار و ارتباطات موجود در اتاق بازرگانی اصفهان با حدود ۳۰۰۰ شرکت و بنگاه اقتصادی عضو اتاق مرتبط است و به منظور ارائه خدمات به واحد‌های تولیدی و برقراری جریان دانش، ۲۰ دپارتمان تخصصی تشکیل شده که در هر دپارتمان حدود ۱۰ عضو هیئت علمی فعالیت دارد.

تاکنون با همکاری واحد‌های دانشگاهی در سطح استان اصفهان در مجموع بیش از ۵۰۰۰ دانشجو در قالب طرح پویش با بنگاه‌های اقتصادی مرتبط شده و حدود ۲۰۰ عضو هیئت علمی در قالب دپارتمان‌های تخصصی با سرای نوآوری همکاری داشته‌اند.

اکنون در فیلم زیر اظهار نظر صنعتگران عضو اتاق بازرگانی، دانشجویان و اعضای هیئت علمی(عضو دپارتمان‌های تخصصی سرای نوآوری) دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در باب اهمیت ایجاد و اجرای طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل) برای درمان زخم کاری که بر تن صنعت کشور است را ببینید، اظهارنظرهایی که ناشی از نگرانی کمبود نیروی کار کارآمد و ماهر در صنعت و گلایه از تئوری‌محوری دانشگاه‌هاست و حالا اجرای طرح، ابراز خوشحالی و رضایت دانشجویان و صنعتگران را در پی دارد، طرحی که مورد استقبال دیگر استان‌‌های کشور هم قرار گرفت و در آنها هم با موفقیت اجرا شد و هزاران دانشجو را به خود جذب کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته