دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شاه ملکی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

پوشش ۱۳۴ هزار دانش‌آموز در مدارس فعال آموزش از راه دور

پوشش ۱۳۴ هزار دانش‌آموز در مدارس فعال آموزش از راه دور
مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس فعال آموزش از راه دور ما با تعداد ۱۴۵۶ مدرسه، حدود ۱۳۴ هزار دانش‌آموز را پوشش می‌دهد. ما بیشتر به دنبال افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل هستیم با این نگاه که بتوانیم دانش آموزانی را که از تحصیل دور مانده اند به چرخه آموزش برگردانیم.
کد خبر : 924414

ایرج شاه ملکی درگفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه مدارس فعال آموزش از راه دور ما با تعداد 1456 مدرسه، حدود 134 هزار دانش آموز را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: ما بیشتر به دنبال افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل هستیم با این نگاه که بتوانیم دانش آموزانی را که از تحصیل دور مانده اند به چرخه آموزش برگردانیم.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص فعالیت‌هایی آموزش از راه دور در راستای عدالت آموزشی، عنوان داشت: یکی ازسیاست‌ها و اولویت‌های وزارت آموزش بحث عدالت تربیت و نصیب آموزش است که یکی از مصادیق تحقق این عدالت تربیتی استفاده از ظرفیت مدارس آموزش از راه دور در سراسر کشوراست که می‌توانند این دانش آموزان بازمانده از تحصیل را که به دلیلی شرایط‌های اقتصادی، اجتماعی و فرعی نتوانستند ادامه تحصیل بدهند به چرخه آموزش برگردانند.

وی افزود: حدود ۱۳۴ هزار دانش آموز داریم که از این ۱۳۴ هزار حدود 5 هزار دانش آموزان لازم التعلیم هستند یعنی دانش آموزان زیر ۱۸ سال جذب شدند که با اخذ مجوز از کمیسیون خاص منطقه به مدرسه از راه دور معرفی می شوند و مابقی دانش آموزان بزرگسال بالای ۱۸ سال هستند.

این مسئول در خصوص تدابیر لازم جهت جلوگیری از آسیب های فضای مجازی برای دانش آموزان گفت: در بحث آموزش الکترونیک، چارچوب‌ها و استانداردهای لازم باید سرورهای مداخله کشور باشند،ما علاوه بر مدارس داخل کشور، پنج مدرسه خارج از کشور هم داریم که آنلاین آموزش لازم را می بینند، خدمات آموزش از راه دور هم به داخل کشور و هم به دانش آموزان ایرانی خارج از کشور برمی گردد و این فضای مجازی کاملا از پلتفرم های داخلی و رسانه داخلی استفاده می شود که از این جهت مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته