دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1403 - 09:40
در سالگرد پایان جنگ کُره

ارتش کره شمالی نابودی کامل دشمن را وعده داد

ارتش کره شمالی نابودی کامل دشمن را وعده داد
مقام‌های ارتش کره شمالی وعده دادند که در صورت صدور فرمان کیم جونگ اون، در هر زمانی و بدون تعلل، حمله‌ای کوبنده علیه دشمن ترتیب می‌دهند و آنها را به طور کامل نابود خواهند کرد.
کد خبر : 924385

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، کره شمالی بامداد یکشنبه اعلام کرد، به هنگام بروز جنگ در صورتی که کیم جونگ اون رهبر این کشور دستور بدهد، دشمنان را «بطور کامل نابود» خواهد کرد. 

مقام‌های ارشد کره شمالی از جمله «ری اون ریونگ» از مسئولان ارشد نیروی زمینی و «یو کیونگ سونگ» فرمانده نیروی دریایی روز شنبه در نشستی که با حضور «کیم جون اونگ» رهبر این کشور برگزار شد، این اظهارات را بیان کردند.

بر اساس این گزارش، این جلسه به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد ترک مخاصمه در جنگ کره برگزار شد و این فرماندهان اظهارات خود را «از سر نفرت فزاینده» نسبت به آمریکا و کره جنوبی بیان کردند.

مقام‌های ارتش کره شمالی گفتند که آمریکا و کره جنوبی «مایل به برافروختن جنگ هسته‌ای هستند» و وعده دادند که در صورت صدور فرمان کیم جونگ اون «در هر زمانی و بدون تعلل، حمله‌ای کوبنده علیه دشمن ترتیب می‌دهند و آنها را به طور کامل نابود خواهند کرد.»

آمریکا و کره شمالی روابط دیپلماتیک ندارند و مذاکرات بر سر تنش‌ها و عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره از سال ۲۰۱۹ تاکنون متوقف شده است.

خبرگزاری کره شمالی اخیرا اعلام کرد که فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهور آینده آمریکا خواهد شد، این وضعیت تغییری نخواهد کرد.

ششم مرداد سالگرد ترک جنگ بین کره شمالی و کره جنوبی بود که یادآور دوران نبردی سه ساله بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی است که در جریان آن میلیون‌ها نفر جانشان را از دست دادند.

خصومت میان طرفین با توافق به ترک جنگ و آتش بس پایان یافت؛ اما هرگز جای خود را به پیمان دایمی صلح نداد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته