دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1403 - 08:56
در دیدار سفیر چین با علی باقری مطرح شد

تأکید پکن بر اجرای برنامه جامع همکاری‌ چین و ایران

تأکید پکن بر اجرای برنامه جامع همکاری‌ چین و ایران
سفیر چین در تهران در دیدار با سرپرست وزارت خارجه کشورمان، بر اراده پکن برای اجرای برنامه جامع همکاری‌ بین دو کشور تأکید کرد.
کد خبر : 924365

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «زونگ پی وو» سفیر جمهوری خلق چین در تهران با «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و مهم‌ترین موضوعات مطرح در عرصه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، علی باقری با اشاره به ظرفیت‌های گسترده همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، بر اراده متقابل رهبران و دولت‌های دو کشور برای پیشبرد همکاری‌ها تأکید کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه ارتقای همکاری ایران و چین به‌عنوان دو بازیگر تاثیرگذار در عرصه بین‌الملل در سازوکارهای چندجانبه از جمله سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس را مکمل همکاری‌های رو به توسعه دو کشور ارزیابی کرد.

باقری در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن مواضع و نگاه چین به تحولات غزه، بر تقویت رایزنی‌ها برای توقف فوری و بدون قید و شرط جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

*عزم چین برای پیگیری توافق‌های دوجانبه با تهران
 
سفیر چین نیز در این دیدار گزارشی از سومین نشست بیستمین کمیته دائمی مرکزی حزب حاکم در چین و نشست اخیر ۱۴ گروه فلسطینی در پکن ارائه کرد.
 
وی اعتماد متقابل سیاسی بین دو کشور را بنیاد محکم همکاری در سایه اجماع رهبران عالی دو کشور خواند و بر اراده دولت چین برای اجرای برنامه جامع همکاری‌ بین دو کشور تأکید کرد.
 
سفیر چین همچنین با اشاره به پیام تبریک رئیس جمهور چین به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران، بر عزم طرف چینی در پیگیری توافقات دوجانبه و پیشبرد همکاری‌های چندجانبه تأکید کرد و افزود: هینت بلندپایه‌ای از چین در آیین ادای سوگند رئیس جمهوری اسلامی ایران شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته