دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مرحله پایانی اولین رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی «جانا» برگزار می شود

مرحله پایانی اولین رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی «جانا» برگزار می شود
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی از برگزاری مرحله پایانی اولین رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی جانا در روز‌های ۶ و ۷ مرداد خبر داد.
کد خبر : 924312

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی ذوالفقارزاده گفت: نوآوری اجتماعی یکی از رویکرد‌های محوری معاونت فرهنگی و اجتماعی در دوره فعلی بوده و بر اساس این رویکرد، رویداد‌های مختلفی در این دوره برگزار شده است.

وی ادامه داد: اولین رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی جانا در ۴ محور «محصولات نوآورانه»، «خدمات اجتماعی»، «کسب و کار‌های اجتماعی» و نیز «ارائه پیشنهادات سیاستی» با همکاری بنیاد تعالی اجتماعی زندگی در سطح ملی طرح‌ریزی و اجرا شد.

ذوالفقارزاده افزود: در پی اعلام فراخوان این رقابت، ۳۵۰ ایده نوآورانه دانشجویی به در موضوعات گوناگون اجتماعی و فرهنگی دبیرخانه ارسال شده‌است که پس از طی مراحل ۴ گانه ارزیابی و نیز برگزاری دوره‌های متنوع توانمندسازی تیم‌های راه‌یافته به مرحله پایانی به ارائه ایده‌های خود پرداخته و در نهایت ۱۰ تیم به عنوان برگزیده انتخاب و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در مراحل ارزیابی شاخصه‌هایی همچون «شناخت درست مسأله»، «نوآوری در ارائه حل»، «قابلیت اجرایی شدن» و نیز «پایدار بودن راه‌حل‌ها» مد نظر بوده‌است.

رئیس اولین رقابت دانشجویی جانا در بخش دیگری از سخنان خود و در تشریح مرحله پایانی این رویداد گفت: در کنار داوری نهایی، گفتگو و مشاوره با متخصصان، سخنرانی‌های الهام بخش با حضور فعالان اجتماعی و نیز سخنرانی‌های کلیدی توسط مسئولان برگزار می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: مرحله پایانی این رقابت در محل صندوق نوآوری و شکوفایی اجرا می‌شود که طی آن در روز اول فقط تیم‌های منتخب حضور خواهند داشت و در روز اختتامیه امکان حضور دانشجویان علاقمند با ثبت‌نام قبلی فراهم شده‌است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته