دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سریال حقوق‌های چند ده میلیونی؛ مدیران بانکی هم وارد گود شدند

پس از اینکه ماجرای حقوق‌های میلیونی برخی مدیران بیمه‌ای، استعفای رئیس کل بیمه مرکزی را رقم زد، این بار فیش‌های حقوقی چند ده میلیونی مدیران بانکی رونمایی شده است.
کد خبر : 92428

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، اواسط اردیبهشت‌ماه بود که فیش‌های حقوقی بالای 40 میلیون تا 87 میلیون تومان اعضای هیات‌های عامل بیمه مرکزی در رسانه‌های مختلف خبرساز شد. حواشی این فیش‌های حقوقی موجب شد تا دیوان محاسبات کشور نسبت به آن تذکر دهد و وزیر امور اقتصاد و داریی هم با صدور بیانیه‌ای دستور تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بررسی 48 ساعته صحت و سقم خبر مربوط به حقوق‌های دریافتی مدیران بیمه مرکزی را بدهد.


پس از آن این کمیته اعلام کرد که با دستور فوری وزیر و با هماهنگی دیوان محاسبات تمامی مبلغ دریافتی معادل دویست و ده میلیون و ششصد و هفتاد و یک هزار تومان برای اثبات حسن‌نیت اعضای هیات عامل و رفع شبهات احتمالی به حساب بیمه مرکزی برگردانده شد که البته بعدا بیمه‌ای‌ها این خبر را رد کردند.


حالا این بار نوبت به مدیرعامل و برخی اعضای هیأت مدیره بانک رفاه رسیده است. فیش حقوقی مدیرعامل بانک رفاه و برخی اعضای هیات مدیره این بانک نشان می‌دهد هر کدام در اسفند ماه سال گذشته بالغ بر دویست میلیون تومان با عناوین مختلف دریافتی داشته‌اند. به عبارتی مدیرعامل بانک رفاه در طول نزدیک به 20 روز پایانی سال گذشته مبلغی معادل 230 میلیون تومان دریافت کرده است.


همچنین صدقی رقمی بالغ بر 180 میلیون تومان به عنوان مجموع دریافتی‌های مهرماه را در حساب خود ذخیره کرده است. در این فیش حقوقی عناوینی همچون انتقالی کشیک خرداد تا شهریور معادل 10 میلیون و 800 هزار تومان، انتقال مزایای غیرمستمر خرداد تا شهریور معادل 52 میلیون و 800 هزار تومان، حق ماموریت معادل 2 میلیون و 750 هزار تومان آمده است.


در حقوق اسفندماه وی نیز مبلغی معادل 12 میلیون تومان بابت تفاوت کشیک، یک میلیون و 700 هزار تومان بابت تفاوت ماموریت، 12 میلیون تومان بابت واریز عضویت در کمیته، تفاوت پاداش 22بهمن 2 میلیون و 700 هزار تومان، تفاوت ماه رمضان- عیدقربان- عیدغدیر 2 میلیون و 700 هزار تومان و... لحاظ شده است.


از طرفی حسن فرخی مسئول اداره وصول مطالبات بانک رفاه هر 3 ماه یک بار مبلغ 580 میلیون تومان بابت پاداش وصول مطالبات دریافت کرده است که از این میزان 17 میلیون به حساب مدیر عامل بانک و 15 میلیون تومان نیز به 2 عضو هیات مدیره به صورت مستقیم واریز می‌شده است.


اما الله‌وردی حبیب‌پور مدیر روابط عمومی بانک رفاه در توضیح این ماجرا گفته است که از زمان تصدی صدقی به عنوان مدیرعامل بانک رفاه حقوقی برای وی تعیین نشده و تنها طی سال گذشته 2 مرتبه پول به حساب واریز شده است.


به گفته وی، مجمع این بانک در اسفندماه افزایش حقوق مدیرعامل و هیات مدیره را تصویب کرده که بر اساس آن در اسفندماه مابه‌التفاوت تمامی پرداختی‌های ماه‌های گذشته به یک باره واریز شده است.


با این حال به نظر می‌رسد با تکرار داستان فیش‌های حقوقی میلیونی، این بار ماجرا به صورت جدی‌تر بررسی شود؛ پس از صدور اطلاعیه و دستور تشکیل کمیته بررسی از سوی وزیر اقتصاد برای فیش‌های حقوقی بیمه مرکزی، این بار داستان فیش‌های حقوقی بانک رفاه یک مرحله فراتر رفته و معاون اول رئیس‌جمهوری دستور رسیدگی به آن را داد.


اسحاق جهانگیری در نامه‌ای به وزیر تعاون درباره دریافت حقوق غیرمتعارف ۲۳۴ میلیونی مدیر بانکی دستور رسیدگی صادر کرد. همچنین از وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز خواسته است موضوع را بررسی و گزارش آن را ارائه دهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته