دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

پیاده سازی و شناسایی نیاز‌های حوزه سلامت با پاسخگویی اجتماعی

پیاده سازی و شناسایی نیاز‌های حوزه سلامت با پاسخگویی اجتماعی
دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، پاسخگویی اجتماعی در نظام سلامت را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم نیاز‌ها را شناسایی و بر اساس آن برنامه‌های اجرایی را به صورت دقیق پیاده سازی کنیم.
کد خبر : 924272

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده با بیان اینکه از اسفند ۱۴۰۰ در شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی برنامه‌ای را با موضوع برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی تصویب کردیم، اظهار کرد: شیوه نامه و شاخص‌های این برنامه در اوایل سال ۱۴۰۱ به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد.

وی افزود: این برنامه در ده کارگروه تنظیم و ابلاغ شده بود که که یکی از مهم‌ترین آن‌ها " پاسخگویی اجتماعی و عدالت اجتماعی " است.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت در ادامه اظهار کرد: در برنامه پاسخگویی اجتماعی، دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به مسئولیت‌ها و وظایفی که دارند باید بتوانند پاسخگوی اثر گذاری مناسب و رفع مشکلات در جامعه باشند.

حسن زاده افزود: هر دانشگاهی که در هر شهر یا منطقه‌ای تشکیل می‌شود، ماموریت‌ها و وظایفی از جمله، ارتقای سطح سواد سلامت جامعه، ارتقای شاخص‌های بهداشتی، درمان مناسب برای مردم و آموزش افراد و پژوهش دارد. همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد نیز باید در راستای رفع مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه نظام سلامت یک نظام پیچیده است و تحت تعامل و تاثیر متقابل با نظام‌های دیگر است، گفت: موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توانند در نظام سلامت تاثیر گذار باشند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: " مردم " در نظام سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار هستند یعنی همه اقداماتی که صورت می‌گیرد برای این است که مردم بتوانند از زندگی بهتری برخوردار باشند و بتوانند سلامت خود را حفظ کنند.

حسن زاده بیان کرد: پاسخگویی اجتماعی در نظام سلامت موضوع بسیار مهمی است تا براساس آن بتوانیم نیاز‌ها را شناسایی و برنامه‌های اجرایی را به صورت دقیق پیاده سازی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته