دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1403 - 14:39
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

تابستان داغ ۱۴۰۳؛ ثبت ۴۷ مورد گرمازدگی در 3 روز گذشته

تابستان داغ ۱۴۰۳؛ ثبت ۴۷ مورد گرمازدگی در 3 روز گذشته
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از ابتدای تیر تاکنون ۲۲۵ مورد به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که پس از بررسی، متخصصان در آنها گرمازدگی تشخیص داده‌اند. سه روز گذشته نیز ۴۷ نفر با تشخیص قطعی گرمازدگی مورد معالجه قرار گرفتند.
کد خبر : 924271

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه گرمازدگی دارای تعدادی علائم عمومی است، گفت: ضعف، بی‌حالی، تهوع، تپش قلب و افزایش تنفس از علائم عمومی گرمازدگی و افراد زیادی ممکن است با این علائم به مراکز اورژانس مراجعه کنند.

یکتا‌پرست گفت: از ابتدای تیر تاکنون ۲۲۵ مورد به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که پس از بررسی، متخصصان در آنها گرمازدگی تشخیص داده‌اند. سه روز گذشته نیز ۴۷ نفر با تشخیص قطعی گرمازدگی مورد معالجه قرار گرفتند.

وی افزود: مهم‌ترین راه درمان گرمازدگی پیشگیری و برای این کار هم‌وطنان بهتر است بین ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر از خانه خارج نشوند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تشریح کرد: افراد سالمند، بیماران دیابتی، بیماران مبتلا به فشار‌ خون، مادران باردار و کودکان حتماً توجه بیشتری به ماندن در خانه کنند و فقط برای کار‌های ضروری از خانه خارج شوند.

وی عنوان کرد: افرادی که مجبور شدند از خانه بیرون بروند بهتر است برای دورماندن از خطر گرمازدگی از لباس‌های نخی و گشاد با رنگ روشن استفاده کنند.

یکتا‌پرست با بیان اینکه یکی دیگر از کار‌هایی که افراد باید به آن دقت کنند مصرف مایعات است، تأکید کرد: نوشیدن مایعاتی که دارای املاح هستند، مثل آب‌میوه‌ها، نوشیدنی‌های مشکی، شرب‌های خانگی سنتی مثل شربت خاکشیر بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه تعریق باعث می‌شود املاح فراوان از‌جمله نمک به همراه آبی که بدن از دست می‌دهد در بدن کم شود و با نوشیدن آب به‌تن‌هایی نمی‌تواند این نمک و املاح را جایگزین کرد.

وی افزود: افت املاح در بدن باعث می‌شود علائمی همچون ضعف، بی‌حالی، احساس خستگی، درد و انقباض عضلانی  دز بدن ظاهر شود و حتی کم شدن املاح در بدن می‌تواند موجب تشنج و کما در افراد شود که باید به‌خوبی مراقب آن بود.

سخنگوی اورژانس گفت: این روز‌ها شدت اشعه  یووی بسیار بالاست که می‌تواند باعث آسیب به قرنیه چشم‌ها و پوست بدن شود و باید با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، کلاه‌های نقاب‌دار و عینک‌های آفتابی دارای نشان استاندارد از آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته