دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1395 - 12:48
معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

تکذیب معرفی نشدن یک دانش‌آموز به المپیاد به دلیل داشتن حجاب

معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: خبر منتشر‌شده در فضای مجازی در خصوص معرفی نشدن یک دانش‌آموز به دلیل داشتن حجاب به هیج وجه صحت ندارد.
کد خبر : 92427

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رسول پاپایی گفت: در پی انتشار خبری مبنی بر عدم معرفی دانش آموز برتر المپیاد شیمی به مسابقات به دلیل داشتن پوشش حجاب، براساس بررسی‌ها و گزارش همکارانمان در مرکز حراست، دانش آموز مورد اشاره از آموزش و پرورش شهرستان ری است که در المپیاد آزمایشگاهی شیمی در سطح استان رتبه اول را کسب کرده و در مورخه هشتم خردادماه جاری به مسابقات کشوری در قزوین معرفی شده است.


وی ادامه داد: از آنجا که این دانش آموز از حجاب چادر و پوشیه برخوردار بوده توصیه شده بود که برای رعایت دستورالعمل ایمنی آزمایشگاهی از روپوش سفید در آزمایشگاه استفاده کند که وی از این کار امتناع کرده بود لذا مسئولان برگزاری استان شرایط آزمایشگاهی مسابقات را برای وی به گونه‌ای آماده کردند تا با پوشش مورد نظر در مسابقات شرکت کند و مسایل ایمنی هم برای ایشان رعایت شود.


معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بنابراین خبر عدم معرفی دانش آموز نادرست و فاقد اعتبار و صحت بوده و بر خلاف آنچه در فضای مجازی منتشر شده فقط رعایت دستورالعمل و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی مورد نظر بوده است.


به گزارش آنا، براساس اعلام یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور، خبری در فضای مجازی منتشر شده که شرط پذیرش نفر نخست المپیاد شیمی استان تهران در مرحله کشوری را برداشتن چادر می‌داند، موضوعی که مسئولان آموزش و پرورش نسبت به آن واکنش نشان دادند.در این خبر اعلام شده است که فاطمه، نفر نخست المپیاد شیمی استان تهران برای معرفی به مرحله کشوری باید چادرش را بردارد و این شرط حضور اوست و اگر چادرش را برندارد، حذف می شود. خانواده فاطمه می‌گویند: او به دلیل داشتن چادر از حضور در مرحله کشوری مسابقات شیمی بازماند چرا که مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند حضور با روپوش در این مسابقات جزو قوانین است.


انتهای پیام/

برچسب ها: رسول پاپایی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب