دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مشارکت ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در جشنواره پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی

مشارکت ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در جشنواره پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی
مدیر‌کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری‌ از مشارکت ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در پنجمین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی خبر داد.
کد خبر : 924263

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نادر کریمی بیرانوند در بازدید از روند داوری مرحله استانی پنجمین جشنواره علمی پژوهشی قطب علوم و فنون هسته‌ای و نیز قطب حوزه فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته شهر تهران، گفت: این مرحله از جشنواره در ۱۲ محور و ۹۶ گرایش-دوره با حضور بیش از ۳۹ هزار دانش‌آموز از مقاطع دوره دوم ابتدایی، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه نظری و نیز دوره دوم متوسطه فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش از منتخبان مرحله منطقه‌ای برگزار شد.

وی در ادامه افزود: از اهداف این جشنواره، مهارت‌افزایی و توان‌افزایی دانش‌آموزان در زمینه تحقیق و پژوهش، ایجاد زمینه بروز خلاقیت و توانایی بالقوه دانش‌آموزان و همچنین تقویت تفکر سیال است.

کریمی بیرانوند با اشاره به مشارکت دانش‌آموزان در این جشنواره، تصریح کرد: ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در پنجمین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی در ۱۲ محور نجوم، کد‌نویسی، رباتیک و هوش مصنوعی، زیست فناوری، نانو فناوری، آزمایشگاه علوم تجربی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته، ادبیات و علوم انسانی، گیاهان دارویی و طب سنتی، انرژی‌های نوین و علوم و فنون هسته‌ای با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مدیر‌کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری در پایان اضافه کرد: ۳۴ هزار تیم برگزیده منطقه‌ای به مرحله استانی راه یافتند که داوری این دوره از مسابقات در بازه زمانی ۳۱ تیر تا ۷ مرداد سال جاری به شکل حضوری و غیرحضوری صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته