دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1403 - 12:55

چالش بزرگ نتانیاهو برای برکناری وزیر جنگ خود

چالش بزرگ نتانیاهو برای برکناری وزیر جنگ خود
منابع عبری گفتند نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال رایزنی برای برکناری وزیر جنگ این رژیم است. نتانیاهو برای توجیه برکناری او در مقابل افکار عمومی با چالش‌های بزرگی رو به روست.
کد خبر : 924242

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد رایزنی‌های فشرده‌ای برای عزل و نصب‌های جدید در اطراف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در جریان است؛ از آن جمله می‌توان به برکناری یوآو گالانت، وزیر جنگ کنونی این رژیم پس از انتقاد‌های علنی او از نتانیاهو و اختلافات شدید بین دو نفر اشاره کرد.

با توجه به حمایت خانواده‌های اسرائیلی در غزه از گالانت، نتانیاهو برای توجیه برکناری او در مقابل افکار عمومی با چالش‌های بزرگی رو به روست.

گفته می‌شود جدعون ساعر در مارس گذشته از کابینه اضطراری این رژیم استعفا کرده است؛ با استعفای وی روند شکاف در کابینه نتانیاهو با کناره‌گیری بنی گانتس آغاز شده است، سرعت بیشتری می‌گیرد و همین امر بحران نتانیاهو را عمیق‌تر می‌کند.

به گفته کانال ۱۲ عبری چنین به نظر می‌رسد که ساعر در روز‌های اخیر آمادگی خود را برای پذیرش این پست اعلام کرده است، اما اطرافیان وی این احتمال را به کلی رد کرده‌اند.

منابع آگاه گفته‌اند نتانیاهو هم خود را برای حرکتی جدید آماده کرده است، اما نیازمند چشم اندازی سیاسی برای توجیه برکناری گالانت و انتصاب ساعر به جای اوست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته