دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1403 - 12:21

معرفی آثار برگزیده نخستین رویداد ـ مسابقه پایداری در محیط‌های انسان‌ساخت

معرفی آثار برگزیده نخستین رویداد ـ مسابقه پایداری در محیط‌های انسان‌ساخت
داور نخستین رویداد ـ مسابقه پایداری در محیط‌های انسان‌ساخت با عنوان «شهر، زندگی، آب»، جزئیات آثار برگزیده این رویداد را تشریح کرد.
کد خبر : 924228

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین رویداد ـ مسابقه پایداری در محیط‌های انسان ساخت با عنوان «شهر، زندگی، آب» در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد.

عضو هیئت علمی گروه معماری  دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) و از داوران رویداد ـ مسابقه «شهر، زندگی، آب» در حاشیه این رویداد به خبرنگار آنا گفت: با همکاری برنامه علمی مهندسی و مدیریت منابع آب استان اصفهان، معاونت فرهنگی دانشجویی و باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) رویداد ـ مسابقه «شهر، زندگی، آب» در بهار و تابستان ۱۴۰۳ توسط دانشکده معماری و شهرسازی این واحد و مدرسه مهارتی معماری و شهرسازی در سه رشتۀ معماری، شهرسازی و هنرهای تجسمی برگزار شد.

مژده جمشیدی بیان کرد: این مسابقه برای نحستین‌بار در سطح دانشجویی و به عنوان یک رویداد ـ مسابقه فرهنگی-اجتماعی و هنری، معماری و شهرسازی در استان اصفهان و با هدف ارتقای نقش و مسئولیت اجتماعی دانشجویان و استادان پیشنهاد شد.

وی افزود: این رویداد ـ مسابقه که با دغدغه مسائل جاری جامعه شهری در حوزه منابع آبی و ارتباط مسائل شهری با سه رشته معماری، شهرسازی و هنر پایه‌ریزی شد، در دو مرحله داوری آثار را در دستورکار خود قرار داده و در نهایت آثار برگزیده با برگزاری نمایشگاهی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

معرفی آثار برگزیده نخستین رویداد ـ مسابقه پایداری در محیط‌های انسان ساخت

داور نخستین رویداد ـ مسابقه پایداری در محیط‌های انسان ساخت با عنوان «شهر، زندگی، آب» تبیین کرد: مرحله نخست داوری تیرماه ۱۴۰۳ با حضور استادان داور برگزار شد و دانشجویان در دو هفته به ارائه آثار خود با  محور هنرهای تجسمی (طراحی پوستر با مضمون شهر، زندگی، آب)، نقاشی خط با مضمون مفاهیم برخاسته از آب، طراحی لوگو و نشانه برای یک سمن حامی آب، عکاسی با موضوع آب در معماری، تصویرسازی با مضمون آب، تصویرسازی اسطوره‌های آب، هنر انتزاعی و ابستره )، معماری با موضوع موزه آب و معماری پس از سانحه سیل و شهرسازی با محور ارائه راهکارهای طراحی برای آبکنارها(مادی‌ها) پرداختند.

جمشیدی تبیین کرد: داوری اولیه برای انتخاب آثار برگزیده برای ورود به مرحله دوم توسط داوران انجام شد و در مجموع ۴۵ اثر در حوزه معماری، ۲۰ اثر در حوزه شهرسازی، ۳۲ اثر در حوزه نقاشی‌خط، ۲۱ اثر در حوزه عکاسی، ۳ اثر در حوزه تصویرسازی، ۲۴ اثر ابستره و انتزاعی، پنج اثر در حوزۀ سفال و ظروف دیوارکوب، ۳۸ اثر در حوزۀ نشانه و ۸ اثر در حوزه لوگو انتخاب شدند.

عضو هیئت علمی گروه معماری  دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) متذکر شد: مرحله دوم داوری رویداد ـ مسابقه شهر، زندگی، آب در شهریور ۱۴۰۳ انجام می‌گیرد و آثار برگزیده و ممتاز برای شرکت در نمایشگاهی با همین موضوع معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته