دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعضای هیئت علمی جوان دانشگاه تهران مشاور علمی و فرهنگی نودانشجویان می‌شوند

اعضای هیئت علمی جوان دانشگاه تهران مشاور علمی و فرهنگی نودانشجویان می‌شوند
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با اشاره به حضور و فعالیت ۲۰۰ عضو هیأت علمی جوان دانشگاه تهران در شبکه نخبگانی اساتید جوان دانشگاه تهران «عرصه»، گفت: این اعضای هیئت علمی جوان، به عنوان مشاور علمی و فرهنگی دانشجویان منصوب خواهند شد و هر استاد جوان، راهبری ۲۵ دانشجوی نوورود را عهده‌دار می‌شود.
کد خبر : 924223

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کرمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در گردهمایی اعضای هیأت علمی جوان دانشگاه تهران که در جوار حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است، گفت: روح برنامه گردهمایی اعضای هیأت علمی عضو شبکه نخبگانی اساتید جوان دانشگاه تهران «عرصه»، آماده شدن اعضای هیئت علمی جوان برای شاگردپروری و مشاور علمی و فرهنگی شدن برای جوانان دانشجو است. دانشجویان ما همه جوانان خوبی هستند ولی فضا را به درستی نتوانسته‌ایم برایشان فراهم کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با بیان اینکه هدف بزرگی در شبکه نخبگانی اعضای هیأت علمی جوان و رویداد «عرصه» داریم، خاطرنشان کرد: آن قدر این نوع برنامه‌ها در کشورمان کم است، آن قدر نخبگان از هم جدا شده‌اند و آن قدر اعضای هیأت علمی که باید مماس با مسائل کشور باشند را فقط یک مأموریت داده‌ایم که سر کلاس بروند و به تدریس مشغول باشند، که رویداد «عرصه» حرکتی متمایز و تحول‌گرا در روند فعالیت اعضای هیأت علمی به شمار می‌رود.

کرمی افزود: ما دوست نداریم که وقت استاد فرهیخته‌مان فقط صرف این شود که آنچه فرا گرفته است را با دانشجوی خود درمیان بگذارد. بلکه علاقمند هستیم که عضو هیأت علمی، همراه باشد، معلم و مربی باشد و استادان علاوه بر اینکه آموزه‌های تخصصی خود را به دانشجویان ارائه می‌کنند، وظایف تربیتی خود را نیز اجرا نمایند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران بیان کرد: مسئولیت نهاد در دانشگاه تهران را بخاطر یک چیز پذیرفتم؛ به بنده گفتند و من هم باور کردم که بنا است در مدتی که مأموریت داریم، اتفاقات بزرگی بیفتد و ان شاء الله می‌افتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی در پایان خطاب به اعضای هیئت علمی تازه جذب‌شده دانشگاه تهران گفت: اکنون که در جوار حرم مطهر رضوی هستیم و عنایات آقا علی بن موسی الرضا (ع) را می‌خواهیم، به امام رئوف بگویید «ما که مهاجرت نکردیم، ما که از سفر خارجی که برای تحصیل رفته بودیم به میهن اسلامی بازگشتیم، حالا که خاضعانه محضر شما آمده‌ایم، خودتان کمک کنید.»

وی همچنین از ارائه گزارش به معاونان دفتر مقام معظم رهبری از شبکه نخبگانی اساتید جوان دانشگاه تهران «عرصه» خبر داد و به نامه درخواست جمعی از اساتید برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دعا می‌کنیم که بتوانیم به صورت حضوری در محضر مقام معظم رهبری باشیم و بتوانیم گزارشی از برنامه «عرصه» محضر ایشان ارائه دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته