دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علویان عنوان کرد؛

معیار‌های پزشکیان برای تصدی وزارت بهداشت

معیار‌های پزشکیان برای تصدی وزارت بهداشت
معاون اسبق وزارت بهداشت، در باب انتخاب وزیر بهداشت دولت چهاردهم و مأموریت وزیر مربوطه برای اصلاح ساختار نظام سلامت، نکاتی را متذکر شد.
کد خبر : 924219

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدموید علویان اظهار داشت: امروز شرایط کشور و جهان در مرحله حساسی است و حفظ ثبات و پیشرفت کشور بسیار مهم و ضروری است. عاشقان این کشور باید در این مرحله حساس تمام اختلافات سیاسی و گروهی و عقیدتی را کنار بگذارند و از گزینه معرفی شده برای تصدی وزارت بهداشت حمایت تام نمایند.

وی افزود: با بودن پزشکیان در منصب ریاست جمهوری امید به اصلاح نظام سلامت و حل مشکلات جامعه پزشکی و مردم، دوچندان خواهد بود.

این فوق تخصص گوارش و کبد گفت: گفتمان واضح رئیس جمهور، توجه به توسعه و روزآمد سازی نظام شبکه و پیاده سازی شبکه خدمات جامع و همگانی سلامت، با تاکید بر تحقق و دستیابی به شاخص عدالت در سلامت، توجه وافر به اولویت مراقبت‌های پیشگیری، تقویت و اصلاح برنامه پزشکی خانواده و سیستم ارجاع، تجمیع و انباشت منابع در نظام بیمه و تقویت بیمه‌ها به عنوان نهاد حمایتی، اجتماعی و اقتصادی است که البته تجمیع تدریجی منابع باید با عزم و اراده قوی و با تاکید بر اجرای برنامه‌های تشویقی به جای تنبیهی، صورت پذیرد.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار نظام ارائه خدمات تخصصی در درمان سرپایی و بستری و باز تعریف فرایند روشن در ارتباط مالی پزشک با بیمار، تقابل جدی با تضاد منافع، اصلاح ساختار وزارتخانه برای ایجاد فرماندهی واحد در اتخاذ سیاست‌ها و راهبردها و استراتژی‌های ملی و اجرایی و توجه به اسناد بالادستی است.

علویان اظهار داشت: احترام به دانشگاهیان و تلاش برای حفظ استقلال آنها بر اساس استراتژی‌های ملی ابلاغ شده، اصلاح و تقویت جایگاه و نقش هیأت‌های امنا، باز آرایی ترکیب و تناسب سازی آن با اصول و ضوابط و مأموریت دانشگاه‌ها در جهت ایفای نقش و مشارکت جدی آنها در پیشبرد برنامه‌ها جزو سیاست‌های اعلامی در پیشبرد برنامه است.

وی افزود: حال همه گروه‌ها و افراد با نفوذ باید در جهت معرفی فرد مناسب که با گفتمان پزشکیان مطابقت داشته باشد، تلاش کنند و نه اینکه با ایده‌های خود تطبیق دهند و داوطلب مسئولیت وزارت بهداشت هم باید وجدانا بررسی کند که آیا با گفتمان رئیس جمهور در حوزه سلامت معتقد و پایبند است و این رمز موفقیت خواهد بود.

معاون اسبق وزارت بهداشت تاکید کرد: و در یک کلام، رئیس جمهور فردی را معرفی خواهد کرد که همه همکاران بدون چشمداشت گرفتن مناصبی در این دولت، تلاش نمایند تا وزیر بهداشت با رأی بالا و قاطع از مجلس شورای اسلامی، کار خود را با دلگرمی بیشتری آغاز کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته