دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1395 - 11:58
در گفت‌وگو با آنا

تاجرنیا: انتخاب کمیسیون بیماری ادوار مجلس است

یک نماینده مجلس ششم دلیل اصلی ورود برخی نمایندگان به کمیسیون‌های خاص را منافع محلی و فردی ارزیابی کرد و گفت: برخی نمایندگان فکر می‌کنند در یک کمیسیونی اثرگذاری بیشتری خواهند داشت و بعضی دیگر نیز به دنبال منافع فردی و محلی خودشان هستند.
کد خبر : 92420

علی تاجرنیا، نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا درباره دلایل تمایل نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌ها بیان کرد: متاسفانه ساختار تشکیل مجلس و تقسیم نمایندگان بر اساس قاعده صورت نمی‎گیرد و از هیچ اصلی نیز پیروی نمی‌کنند. از طرفی احزاب و گروه‌های سیاسی هم نقش صحیح و درستی ندارند تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند و‌ کاندیداهای خودشان را برای انتخابات پارلمانی معرفی کنند.


وی در ادامه افزود: عمدتاً کاندیدایی که نماینده مجلس می‌شود بیشتر به دنبال ایجاد شرایطی هستند تا بتوانند در حوزه‌ انتخابیه خودشان اثرگذار باشند.


عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه اکثر نمایندگان با انتخاب کمیسیون‌ها به دنبال موفقیت در دورههای بعدی مجلس هستند، تاکید کرد: متاسفانه افرادی که هیچ تخصصی در حوزه معادن و صنایع ندارد به این قبیل کمیسیون‌‎ها می‎روند.


این نماینده سابق مجلس کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن را یکی از کمیسیون‌های پرمخاطب برای نمایندگان دانست و افزود: متاسفانه یا خوشبختانه این دو کمیسیون از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است، البته بعضی از نمایندگان به فکر صنایع و اقتصاد کشور هستند، اما برخی نمایندگان نیز مسائل دیگری را دنبال می‌کنند.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: نمایندگان گرایش کمتری به سمت و سوی کمیسیون‌های اصل 90 و فرهنگی دارند چرا که سخنان و اقدامات اعضای این کمیسیون‌ها اثرگذاری خوبی در جامعه و... ندارند.


وی افزود: متاسفانه این مشکلات مختص به مجلس دهم شورای اسلامی نیست. چنین مسأله‌ای به یک بیماری بدل شده که در تمام ادوار مجلس قابل رؤیت است. اما به عقیده من، یکی از دلایل‌ اصلی این بیماری عدم حضور چهره‌های شاخص در مجلس شورای اسلامی به شمار می‌آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب