اجرای طرح «نماد» و «هدایت تحصیلی»، دو فرآیند نیازمند توجه دولت
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر تجلینیا ضمن تشریح برنامههای معاونت پرورشی که نیازمند اهتمام دولت چهاردهم است گفت: اجراییسازی سند نظام جامع راهنمایی مشاوره، برنامه ملی نماد، هدایت تحصیلی فرآیندی و تدوین نظام استعدادیابی در حوزه مشاوره اداره کل، نیازمند توجه در دولت جدید است.
وی با بیان اینکه در اداره کل امور تربیتی نیز برنامههایی در دست انجام است افزود: همایش ملی و بینالمللی تربیت، آموزش و توانمندسازی منابع انسانی حوزه پرورشی، جشنواره تجارب برتر تربیتی با رویکرد الفتا، ساماندهی منابع انسانی در حوزه پرورشی و فرهنگی، جذب منابع انسانی حوزه پرورشی از جمله برنامههایی است که توجه دولت آینده را نیاز دارد.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه آسیبهای اجتماعی نیز برنامهها در دو بخش کلی و جزیی در دست انجام است ادامه داد: اجراییکردن برنامه نماد و پیگیری از دستگاهها، برنامههای یاریگران زندگی در قالب تفاهمنامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر، برنامههای آموزشی، ترویجی و مراقبتی در قالب کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی از برنامههای کلی این حوزه است که با توجه به حساسیت موضوع نیازمند اهتمام دولت چهاردهم است.
تجلینیا اظهار کرد: در حوزه آسیبهای اجتماعی اگر جزئیتر به مسائل اشاره کنیم میتوانیم به تفاهمنامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر، برنامههای مشترک تفاهمنامه با وزارت کشور، برنامه ارتقا و مدیریت فوری در نماد، بازنگری سند ائتلاف نماد، پیگیری اجراییکردن آییننامه اجرایی نماد از دستگاهها، مصوبات جلسه صد و شصتوپنج شورای اجتماعی کشور در دستگاهها و برگزاری فعالیت و اجراکردن برنامههای خانه یاریگران زندگی در همه استانها اشاره کنیم که همچنان روز میز کار این معاونت است و نیازمند توجه دولت چهاردهم است.
انتهای پیام/