دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1403 - 09:36

نقش‌آفرینی شعرای شعر آیینی در بیان واقعه عاشورا زبانزد است

نقش‌آفرینی شعرای شعر آیینی در بیان واقعه عاشورا زبانزد است
دبیر تخصصی جشنواره بین المللی شعر و مدیحه خوانی حضرت علی اکبر(ع) گفت: نقش‌آفرینی شعرای شعر آیینی در بیان واقعه عاشورا در طول تاریخ زبانزد عام و خاص بوده است.
کد خبر : 924154

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامعلی مدیح دبیر جشنواره تخصصی حضرت علی اکبر(ع) در دیدار با دبیر انجمن شعر یادداشت نو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت شعر آیینی و عاشورایی، معرفت‌افزایی است و باید زمینه نشر و گسترش این نوع شعر در جامعه از سوی متولیان فرهنگی و شعرا مهیا شود.

وی با اشاره به صبغه و پیشینه شعر عاشورایی گفت: نقش‌آفرینی شعرای شعر آیینی در بیان واقعه عاشورا در طول تاریخ زبانزد عام و خاص بوده است.

دبیر جشنواره تخصصی حضرت علی اکبر(ع) افزود: حضرت علی اکبر(ع) یکی از شخصیت‌هایی است که به‌دلیل شباهت در گفتار، رفتار و سیرت به پیامبر اکرم(ص) از جانب شعرا مورد توجه بوده و شاعران از زبان شعر برای توصیف شخصیت ایشان استفاده کرده‌اند.

مدیح متذکر شد: از زمان صدر اسلام تاکنون در ادوار مختلف صفحات کمی از تاریخ به بیان زندگانی آن حضرت پرداخته و از زبان شعر با سرودن اشعار فراوان بهره‌گیری شده است.

وی تبیین کرد: باید فرصت‌های به وجود آمده در عرصه شعر را تبدیل به اتفاقات و رویداد‌هایی ماندگار کرد و این پیشینه مستحکم ادبی را با تربیت شاعران شایسته و فرهیخته پیوند داد.

صادقی دبیر ادبی انجمن نو هم با اشاره به آفات و چالش‌های شعر آیینی در مداحی‌ها، یادآور شد: متأسفانه برخی از شاعران و مداحان برای اینکه مردم را به صورت عام به خودشان جلب کنند واژه‌هایی را به کار می‌برند که اساساً اسائه ادب به ساحت حضرت علی اکبر(ع) به شمار می‌رود.

به گزارش آنا، هم‌اندیشی و تبادل‌نظر درباره فرایند مشارکت بیش از پیش انجمن‌های شعر استان با جشنواره شعر علی اکبر(ع) از دیگر مواردی بود که بحث و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته