دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1403 - 09:24

تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ تعرض به طرفداران آزادی و حقوق بشر است

تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ تعرض به طرفداران آزادی و حقوق بشر است
آیت‌الله نوری همدانی در پیامی با محکومیت تعطیلی مرکز اسلامی در آلمان، گفت: این ظلم فرهنگی بزرگ، هتک مقدسات همه مسلمانان و تعرض به آزادی، معنویت و حقوق بشر است.
کد خبر : 924153

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی با محکومیت تعطیلی مرکز اسلامی در آلمان، گفت: این ظلم فرهنگی بزرگ؛ هتک مقدسات همه مسلمانان و تعرض به حقوق همه انسان‌های موحد و طرفدار عدالت و آزادی و معنویت و حقوق بشر است.

این مرجع تقلید در این پیام آورده است: تعطیلی مرکز اسلامی در آلمان و مراکز و موسسات وابسته به آن، توسط دولت آلمان به بهانه‌های واهی؛ آن هم باسابقه هفتادسال فعالیت در ترویج دین و معنویت و صلح و آزادی و امنیت و نوع‌دوستی و خدمت به بشریت، موجب نگرانی شدید اینجانب و همه دین‌مداران و آزادگان و طرفداران حقوق واقعی بشر و آزادی دین و مذهب شده است.

آیت الله نوری همدانی در این پیام با بیان اینکه این مرکز یادگار مرجع بزرگ شیعیان و استاد والامقام مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی است، اضافه کرده‌است: این ظلم فرهنگی بزرگ؛ هتک مقدسات همه مسلمانان و تعرض به حقوق همه انسان‌های موحد و طرفدار عدالت و آزادی و معنویت و حقوق بشر است.

این مرجع تقلید تصریح کرده‌ است: اینجانب با محکومیت شدید این اقدام ضد دینی و بر علیه حقوق بشر توسط دولت آلمان، انتظار دارم که دولت آلمان هر چه سریع‌تر در این تصمیم اشتباه که به سود افراط‌گرایان و دشمنان دین و آزادی و مخالف رویه‌های حقوقی و حتی قوانین آن کشور است؛ تجدیدنظر نمایند و از سویی لازم است مراکز دینی و مذهبی و محافل بین‌المللی و مراکز جهانی حقوق بشر در سرتاسر جهان با اعلام همبستگی با مسلمان مظلوم آلمان و پشتیبانی از آنان، با این رفتار ضدبشری مقابله نمایند.

به گزارش آنا، وزارت کشور آلمان روز سوم مردادماه جاری با مطرح‌کردن ادعا‌هایی علیه فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ، این سازمان و نهاد‌های زیرشاخه آن را تعطیل کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته