دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مجازات نمره منفی و ابطال گواهینامه برای تخلفات حادثه‌ساز

مجازات نمره منفی و ابطال گواهینامه برای تخلفات حادثه‌ساز
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا شرایط اعمال نمره منفی و ابطال گواهینامه برای تخلفات حادثه‌ساز را تشریح کرد.
کد خبر : 924129

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، سرهنگ محمدحسن ابراهیم پور در گفتگویی با اشاره به مجازات نمره منفی گواهینامه برای تخلفات حادثه ساز اظهار داشت: برابر ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که راننده مرتکب یکی از تخلفات حادثه ساز شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، حرکت مارپیچ، تجاوز به چپ از محور راه، عبور از چراغ قرمز، عدم رعایت حق تقدم و ... شود، ضمن اعمال قانون و جریمه برابر جدول تخلفات رانندگی، نمره منفی در سوابق گواهینامه رانندگی فرد لحاظ خواهد شد.

وی افزود: بر اساس بند اول ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه جمع نمرات منفی راننده برای بار اول به ۳۰ نمره منفی برسد، گواهینامه وی به مدت سه ماه ضبط می‌شود و تا سه ماه حق رانندگی ندارد.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا ادامه داد: در مرحله دوم، اگر باز هم پس از دریافت گواهینامه، تخلفات رانندگی ادامه پیدا کند و نمره منفی گواهینامه به ۲۵ برسد، مدت توقیف دو برابر خواهد شد (شش ماه).

وی گفت: در مرحله سوم اگر جمع اعداد نمره منفی راننده پس از دریافت مجدد گواهینامه‌اش به ۲۰ برسد، گواهینامه او ابطال می‌شود. همچنین شخص تا ۱ سال اجازه دریافت گواهینامه جدید را نخواهد داشت و پس از گذشت یکسال، با سپری کردن کلاس‌های رانندگی، شخص می‌تواند گواهینامه دریافت کند.

رئیس مرکزاجرائیات پلیس راهورفراجا تاکید کرد: رانندگانی که در مدت ضبط گواهینامه مبادرت به رانندگی کنند در حکم بدون گواهینامه بوده و به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم شده و همچنین در زمان وقوع تصادف نیز هیچگونه پوشش بیمه‌ای نخواهد داشت.

سرهنگ ابراهیم پور در خصوص برخورد با تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: تعداد ۲۹ تخلف حادثه ساز برای ناوگان حمل و نقل عمومی تفکیک شده و افزایش نرخ جرایم رانندگی برای این خودرو‌ها دو برابر خودرو‌های عادی است که این تشدید برخورد با تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی اهمیت وحساسیت این حوزه را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته