دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1403 - 07:38

ارسال یک میلیون دُز واکسن فلج اطفال به غزه

ارسال یک میلیون دُز واکسن فلج اطفال به غزه
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از ارسال یک میلیون دز واکسن فلج اطفال به غزه خبر داد.
کد خبر : 924117

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تدروس آدهانوم گبریسوس مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از ارسال یک میلیون دز واکسن فلج اطفال به غزه خبر داد.

سازمان جهانی بهداشت پس از یافتن شواهدی از ویروس بسیار مسری فلج اطفال در سیستم آب و فاضلاب نوار غزه، بیش از یک میلیون دز واکسن فلج اطفال را به غزه ارسال می‌کند.

آدهانوم گبریسوس مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، گفت: اگرچه تاکنون هیچ موردی از فلج اطفال در غزه ثبت نشده است، اما بدون اقدام فوری، شیوع آن در هزاران کودکی که بدون محافظت رها شده‌اند، حتمی خواهد بود.

وی افزود که کودکان زیر پنج سال به ویژه نوزادان بیشتر در معرض خطر هستند، زیرا بسیاری از آنها در طول نزدیک به ۱۰ ماه درگیری واکسینه نشده‌اند.

پیش‌تر وزارت بهداشت غزه وجود ویروس فلج اطفال در سیستم آب و فاضلاب این باریکه را یک فاجعه بهداشتی خوانده و نسبت به شیوع آن هشدار داده بود.

در همین رابطه سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که وزارت بهداشت این رژیم به ارتش توصیه کرده است که نظامیان خود را در برابر ویروس فلج اطفال به دلیل شیوع این ویروس در غزه واکسینه کنند.

پیش از این نیز بار‌ها سازمان‌ها و نهاد‌های حقوق بشری از شیوع بیماری‌های واگیردار در غزه به دلیل محاصره، کمبود آب سالم و سیستم بهداشتی آسیب دیده از حملات رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

به گزارش آنا، بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه، شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته (پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲) تاکنون به ۳۹ هزار و ۱۷۵ نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۰ هزار و ۴۰۳ نفر افزایش یافته است. هنوز بیش از ۱۰ هزار نفر در نوار غزه مفقود و زیر آوار هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته