دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اکران برخط فیلم لیلی عاج در «تلوبیون» آغاز شده است؛

روایت «سرهنگ ثریا» از بغض عاشقانه مادران و حصار سنگدلانه منافقان

روایت «سرهنگ ثریا» از بغض عاشقانه مادران و حصار سنگدلانه منافقان
فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» که اکران برخط و رایگان خود را در سکوی پخش «تلوبیون» آغاز کرده، به نحوه مواجهه اعضای گروهک منافقین با خانواده‌هایشان در پشت حصار‌های اردوگاه اشرف در سال‌های پایانی دهه هشتاد پرداخته است.
کد خبر : 924108

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، از دیروز (جمعه پنجم مرداد ۱۴۰۳) و همزمان با سالگرد عملیات پیروزمندانه مرصاد، فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج و تهیه کنندگی جلیل شعبانی به صورت رایگان در سکوی پخش «تلوبیون» در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

این فیلم از تولیدات موسسه هنری رسانه‌ای اوج بود که بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. لیلی عاج از کارگردانان جوان، اما پرکار تئاتر در سال‌های اخیر محسوب می‌شود که آثاری همچون «قند خون»، «روزمرگی»، «کمیته نان» و «بابا آدم» را روی صحنه برده است.

وی در فیلم «سرهنگ ثریا» به موضوع اعضای گروهک منافقین و نحوه مواجهه آنها با خانواده‌هایشان در پشت حصار‌های اردوگاه اشرف پرداخته است. موضوعی که پیش از آن محور نمایش «بابا آدم» به قلم وکارگردانی او نیز بود و با تحسین و استقبال مخاطبان مواجه شده بود.

وقتی قربانیان چشم انتظار به تماشای سرهنگ ثریا نشستند

در جریان اولین نمایش این فیلم در چهل ویکمین جشنواره فیلم فجر و در پردیس سینمایی ملت (سینمای رسانه)  جمعی از همین خانواده‌ها که برای نجات نزدیکان خود از اردوگاه اشرف بار‌ها به عراق سفر کرده‌اند، مهمان نمایش و نشست خبری پس از اکران آن بودند؛ پدران، مادران، دختران و پسرانی که سالها است چشم انتظار بازگشت فرزند یا پدر و مادر خود از چنگال فرقه التقاطی رجوی هستند و برای دیدن عزیزانشان رنج سفر به بیابان‌های دیاله عراق و انتظار در پشت سیم خاردار‌های اردوگاه اشرف و لیبرتی را به جان خریده‌اند.

در زمان اکران «سرهنگ ثریا» نیز تعدادی از مادران با دیدن صحنه‌های این فیلم که براساس خاطرات مستند خانواده‌ها ساخته شده بود، به شدت تحت تاثیر قرارگرفته و حتی حال تعدادی از مادران نیز به کلی دگرگون شد که با کمک حاضران در سالن نمایش فیلم بهبود یافتند.

بغض مادرانه و حصار سنگدلی ایدئولوژیک

در فیلم «سرهنگ ثریا» ژاله صامتی بازیگر نقش «ثریا» است که مابه ازای واقعی دارد. ثریا عبداللهی مادری است که  سازمان مجاهدین از سال ۱۳۸۲ در قالب طرح موسوم به کاریابی او را در ترکیه ربوده و حاضر به بازگرداندن وی نیستند. وحید آقاپور، سلیمه رنگزن، دیبا زادهدی، مجید پتکی، حمیدرضا محمدی و سعید آلبوعبادی نیز سایر بازیگران این فیلم هستند.

«تلوبیون» و تلاش برای روشنگری با آثار سینمایی

 به همین بهانه، احمد خورشیدی مدیر سکوی پخش  تلوبیون در گفتگو با آنا عنوان کرد: در ایامی هستیم که یادآور سالگرد عملیات مرصاد علیه منافقین به فرماندهی شهید سرافراز سپهبد صیاد شیرازی است. هم‌زمان تلوبیون تصمیم گرفت با همکاری سازمان رسانه‌ای اوج فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» را به‌صورت آنلاین و رایگان اکران کند و از صبح  دیروز در اختیار مخاطبان قرارگرفته است.

وی اظهار کرد: رسانه ملی طبق سال‌های گذشته، محتوای ارزنده‌ای را در خصوص روشنگری نسبت به اقدامات منافقین تولید کرده که همه آنها در تلوبیون در دسترس است از مجموعه‌های نمایشی می‌توان به نفس، پروانه و ارمغان تاریکی اشاره نمود. همچنین علاوه بر دسترسی به تولیدات رسانه ملی در تلوبیون فیلم‌های سینمایی متعددی که توسط سایر تولیدکنندگان انقلابی طی این سال‌ها با محوریت روشن‌سازی افکار عمومی نسبت به جنایات منافقین تولیدشده وجود دارد که فیلم سرهنگ ثریا نیز به آنها افزوده خواهد شد.

 خورشیدی افزود: از فیلم‌های مذکور در تلوبیون می‌توان به «ضد»، «ماجرای نیمروز»، «سیانور»، «راز ناتمام»، «صبح آخرین روز»، «جلال»، «تو می‌مانی»، «به نام خلق»، «شاهرگ»، «روز‌های ابدی» و «روز شیطان» اشاره کرد.

بغض مادرانه و حصار سنگدلی ایدئولوژیک

 یک الگوی اقتصادی برای اکران برخط برای رضایت مخاطبان

مدیر تلوبیون در خصوص نحوه اکران  برخط نیز عنوان کرد: برای مردم همیشه اکران هزینه زیادی داشته، تلوبیون سعی نموده در مدل اکران آنلاین خود با هزینه‌ای که از تبلیغات و سایر درامد‌ها جبران می‌کند، هزینه خرید بلیت را به مردم تحمیل نکند و این روش تاکنون سبب شده که از اکران آنلاین تلوبیون توسط مردم استقبال خوبی شود و فیلم‌هایی که اینجا اکران می‌شوند چند ده برابر سایر پلتفرم‌ها مخاطب دارد که نشان‌دهنده روش درست، مدل اقتصادی و استقبال کاربران است.

وی همچنین در خصوص انتخاب فیلم «سرهنگ ثریا» برای اکران آنلاین افزود: با همکاری سازمان رسانه‌ای اوج، فیلم سرهنگ ثریا که هم از بازیگران خوبی استفاده کرده و هم قصه مهم و جذابی دارد انتخاب و در تلوبیون اکران شده و امیدواریم مورد اقبال مخاطبین قرار گیرد. مخاطبان عزیز از طریق مراجعه به صفحه اول تلوبیون، یا صفحه فیلم و سریال وب و اپ تلوبیون و علاوه بر آن در نسخه «اندروید تی وی» نیز می‌توانند با بالاترین کیفیت و در کنار خانواده با اینترنت رایگان مخابرات این فیلم را تماشا کنند.

 

لازم به یادآوری است، فیلم «سرهنگ ثریا» که ماجرای واقعی کمپ آزادی به همراه تفکرات خطرناک منافقین را  با محوریت  شخصیت یواقعی به نام ثریا عبداللهی رویات کرده است و بازیگریان یهمچون ژاله صامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی، سلیمه رنگزن، شهروز آقایی پور، سعید آلبوعبادی، منیره حسین زاده، و مجید پتکی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

سایر عوامل فیلم «سرهنگ ثریا» عبارتند از:نویسنده و کارگردان: لیلی عاج، تهیه کننده: جلیل شعبانی، مشاور کارگردان: کمال تبریزی، سرپرست گروه کارگردانی: سیامک مردانه و محمد ثقفی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، صدابردار: حسین بشاش، صداگذار: آرش قاسمی، تدوین: فرزاد هوتهم، موسیقی: بهزاد عبدی، طراح صحنه: بابک پناهی، طراح جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان، سرپرست جلوه های بصری: محمد برادران، طراح گریم: مهدی صیاد، طراح لباس: مهرناز اکبری، مدیر برنامه ریزی: محمد ثقفی، مدیر تولید: امیر اسکندری، مدیر تدارکات: سید رسول حسینی، عکاس: سمیه جعفری، مجری طرح: مجید صادقی، طراح لوگو: احسان حسینی و مشاور رسانه ای: محمدحسین سرو، محصول: سازمان هنری رسانه‌ای اوج.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته