دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1403 - 11:13

دمای تهران به ۴۱ درجه می‌رسد/تداوم هوای گرم در کشور طی سه روز آینده

دمای تهران به ۴۱ درجه می‌رسد تداوم هوای گرم در کشور طی سه روز آینده
کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم هوای گرم در کشور طی سه روز آینده خبر داد و برای برخی از مناطق کشور وزش باد شدید و وقوع گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا را پیش‌بینی کرد.
کد خبر : 924051

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داست: طی سه روز آینده هوای گرم در کشور تداوم دارد. روز‌های جمعه و شنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: روز یکشنبه با توجه به نفوذ جریانات شمالی سواحل شمالی، استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و اردبیل بارندگی دارند. همچنین در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین و زنجان بارندگی‌های رگباری، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه بارندگی‌ها تا سه‌شنبه در کشور تداوم دارد، توضیح داد: با توجه به نفوذ جریانات سرد شمالی، کاهش نسبی دما در استان‌های شمالی در اوایل هفته رخ می‌دهد.

رفیعی گفت: در ۵ روز آینده مرکز، جنوب غرب، جنوب‌شرق، شمال شرق و شرق و البرز مرکزی وزش باد شدید دارد که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

وی اعلام کرد: آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و غرب دریای خزر تا فردا مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز آسمانی نیمه ابری دادد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۴۱ درجه می‌رسد و کمینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر ثبت شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پیش بینی هوا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته