دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1403 - 09:37

آمریکا از ادعای ضدایرانی نتانیاهو فاصله گرفت

آمریکا از ادعای ضدایرانی نتانیاهو فاصله گرفت
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید برخلاف ادعای اخیر نخست‌وزیر اسرائیل، اکثر اعتراض‌هایی که در آمریکا علیه جنگ غزه برگزار می‌شود، خودجوش هستند و این طور نیست که از جانب ایران تأمین مالی شده باشند.
کد خبر : 924039

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل معترضان ضدجنگ آمریکا را احمق‌های حامی ایران توصیف کرده است، گفت: «ما از چنین عباراتی استفاده نمی‌کنیم.»

او گفت: ما می‌دانیم که ایران در مواردی سعی کرده دخالت و تفرقه ایجاد کند و از برخی معترضان حمایت کرده است، اما گفتن این که همه توسط ایران تامین مالی شده‌اند، «جای تاسف دارد» و انعکاس درستی از واقعیت اعتراضات نیست.

کربی ادامه داد: اینکه همه اعتراض‌ها را به ایران نسبت بدهیم، درست نیست. اکثر اعتراضات به صورت خودجوش هستند و نشان‌دهنده نگرانی واقعی مردم هستند و این به نوبه خود نشان‌دهنده یک دموکراسی واقعی است.

ناگفته نماند که حدود دو ماه پیش، «آوریل هاینس» رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا در بیانیه‌ای درباره آنچه به ادعای او افزایش تلاش‌های ایران برای تضعیف اعتماد به «نهاد‌های دموکراتیک» ایالات متحده خوانده شده هشدار داد.

او در آن بیانیه مدعی شده بود «کنشگران حکومت ایران» در هفته‌های گذشته به دنبال بهره‌برداری از تظاهرات‌ها در آمریکا علیه جنگ در غزه بوده‌اند. 

این مقام اطلاعاتی در ادامه از آمریکایی‌ها خواست هنگام فعالیت در فضای مجازی «هوشیار» باشند چرا که ممکن است به صورت ناخواسته وارد تعامل با «عوامل خارجی» شوند.

روز چهارشنبه، همزمان با سخنرانی نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در کنگره آمریکا، هزاران معترض در خیابان‌های نزدیک مجمع قانون‌گذاری ایالات متحده گرد آمدند تا به حضور نتانیاهو اعتراض کنند.

پلیس کنگره آمریکا پیش از سخنرانی نتانیاهو گزارش داد که برخی اعترض‌ها در نزدیکی کنگره و چند ساختمان دولتی به خشونت کشیده شد و پلیس از اسپری فلفل استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته