دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1403 - 14:40

آیت‌الله صدیقی خطیب این هفته نماز جمعه تهران

آیت‌الله صدیقی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
نمازجمعه این هفته تهران، پنجم مرداد، به امامت آیت الله صدیقی در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. درب‌های مصلی از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.
کد خبر : 923986

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  نمازجمعه این هفته تهران، پنجم مرداد، به امامت آیت الله صدیقی در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. درب‌های مصلی از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.  

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کتاب «تفسیر سوره‌ی جمعه» معرفی خواهد شد.  

کتاب تفسیر سوره‌ی جمعه که انتشارات انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است، متن ویراسته‌ی جلسات تفسیر سوره مبارکه جمعه است که در دوران مسئولیت ریاست جمهوری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در هشت نوبت انجام شده است.  

سوره‌ی مبارکه جمعه سه محور کلی دارد: محور اول بعثت پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و اهمیت آن برای حیات اجتماعی بشر، محور دوم درباره‌ی یهود که خود را قوم عزیز کرده‌ی خدا می‌دانستند و هشدار‌هایی به مسلمانان که دچار چنان غروری نشوند و محور سوم درباره‌ی نماز جمعه به مثابه قوام بخش جامعه اسلامی می‌باشد.  

کتاب «تفسیر سوره جمعه» به مناسبت روز نمازجمعه، با ۵۰ درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه واقع در محوطه شرقی شبستان مصلی در معرض انتخاب علاقمندان خواهد بود. همچنین کتاب‌های دیگری نیز به همین مناسبت با ۲۰ درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه ارائه خواهد شد.  
مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران محترم حضور دارند: 

• اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران 

• اداره کل فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران 

• اداره کل راه آهن استان تهران 

• اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران 

• فرمانداری تهران 

• اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه 

• شهرداری تهران 

• کمیته امداد امام خمینی (ره) 

• دفتر پیشخوان خدمات الکترونیک 

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در طبقه دوم شبستان مصلی هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی می‌باشند.  

طبق روال هر هفته فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران محترم فراهم خواهد بود.  

همچنین این هفته به مناسبت ۵ مرداد سالروز برگزاری اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی، نمایشگاه «نمازجمعه پایگاه خدمت» در حاشیه نمازجمعه برگزار خواهد شد.  

غرفه‌های عکس، روایتگری ۵۰ اقدام فرهنگی، تریبون خاطره گویی، غرفه من اگر امام جمعه بودم، کتاب‌های مرتبط با نمازجمعه و منتخب هفته، عکس با تندیس شهدای محراب، حضور گروه سرود در حاشیه مراسم از برنامه‌های این نمایشگاه می‌باشد.

مسابقه ویژه ۵ مرداد از محتوای خطبه‌ها و سخنرانی‌های پیش از خطبه نیز از دیگر ویژه برنامه‌های این هفته می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته