دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طهرانچی: دانشگاه به دنبال ایجاد شبکه‌های وسیعی برای تربیت دانشجو در کارخانه است

طهرانچی: دانشگاه به دنبال ایجاد شبکه‌های وسیعی برای تربیت دانشجو در کارخانه است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه به دنبال ایجاد شبکه‌های وسیعی است که بتواند تربیت دانشجو را در کارخانه دنبال کند؛ همان‌طور که یک دانشجوی پزشکی همراه استاد خود در بیمارستان آموزش می‌بیند.
کد خبر : 923971

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از کارخانه پاتیس پوشاک قزوین، با مدیران و فعالان این کارخانه دیدار کرد.

طهرانچی در این دیدار با بیان اینکه ۱۰هزار دانشجوی رشته طراحی دوخت و لباس در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: دانشگاه به دنبال ایجاد شبکه‌های وسیعی است که بتواند تربیت دانشجو را در کارخانه دنبال کند؛ همان‌طور که یک دانشجوی پزشکی همراه استاد خود در بیمارستان آموزش می‌بیند.

وی ادامه داد: کاربینی، کارآموزی و کارورزی مراحل دیده شده از سوی دانشگاه برای تربیت دانشجو و تبدیل او به یک کارآفرین است. دانشگاه برای تحقق این مسیر، نیازمند راه‌اندازی مجموعه‌ای از بعضی خط تولیدهاست تا مرحله کاربینی را برای دانشجو رقم بزند و او را آماده کارآموزی و کارورزی در صنعت کند.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ما می‌خواهیم میان هدایتگر تولید و کارگاه‌های کوچک، یک شبکه تضمین ایجاد کنیم تا دانشجو‌ها در این شبکه تربیت شوند. برای مثال، شبکه تضمین مهندسی دانشگاه می‌تواند ۵۰۰ کارگاه خانگی را پوشش دهد. امروز دانشجوی دانشگاه آزاد دوره مهارت‌ورزی خود را در قالب طرح پویش در کارخانه کار می‌کند؛ اینها مواردی است که یک بسته تربیت دانشجو را می‌سازد.

طهرانچی گفت: مشکل اصلی مهندسی امروز ما در فرآیند آموزش و روش تربیت مهندس است. پزشک و دندانپزشک دائما بروز است، زیرا برروی بیمار و در محیط بیمارستان که محیط واقعی کار است تربیت شده و کار کرده است. دانشگاه‌های ما امروز دانشجوی مهندسی خود را در صنعت که محیط واقعی کار است، تربیت نمی‌کنند.

وی بیان کرد: ما دانشکده توسعه فناوری و کارآفرینی مد و لباس را راه‌انداختیم که نیازمند عرصه است. دانشگاه به این نتیجه رسیده است که باید یک جریان تولید راه بیافتد تا سیر تربیت دانشجو در آن شکل بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته