دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1395 - 11:07

جزئیات خرید برق از مردم اعلام شد؛ پاداش صرفه‌جویی در ساعت‌های اوج مصرف

شرکت توزیع برق تهران درباره خرید برق از مردم اعلام کرد:‌ پاداش همکاری مشترکان دیماندی (انشعاب 30 کیلوات و بیش‌تر) اداری و تجاری در تعدیل بار مصرفی، پس از بررسی عملکرد در قبوض دوره آذر و دی ماه محاسبه و اعمال خواهد شد.
کد خبر : 92393

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، شرکت توزیع برق تهران در اطلاعیه خود آورده است: مشترکین دیماندی اداری و تجاری می‌توانند با اعلام آمادگی مبنی بر مدیریت مصرف برق در ساعات اوج مصرف به صورت مکتوب اعلام همکاری خود را برای کاهش حداقل ۱۵ درصد از بار در روزهای محدود (زمان‌های مورد نیاز) و یا استفاده از مولد اختصاصی برای کاهش مصرف برق اعلام کنند.


در صورتی‌که مشترکین دیماندی اداری و تجاری از مولد اختصاصی خود برای تامین بخشی از برق مصرفی در ساعات پیک استفاده کنند؛ شرکت برق به ازای هر کیلووات تولید برق مبلغ ۱۵۰ تومان و هزینه سوخت مصرفی (معادل ۴۰ درصد لیتر گازوئیل و یا ۲۵ درصد مترمکعب گاز به ازاء هر کیلووات ساعت) پرداخت می‌کند.


علاوه بر پاداش استفاده از مولدهای اختصاصی در پیک مصرف، مشترکان دیماندی اداری و تجاری که با هماهنگی قبلی نسبت به تعدیل بار خود در زمان‌های مورد نیاز همکاری کرده اند از تخفیف در بهای دیماند (۱۰ برابر دیماند کاهش داده شده) و بهای انرژی معادل ۱.۵ برابر قیمت انرژی صرفه جویی شده نیز بهره مند خواهند شد.


نحوه همکاری ادارات دولتی بر اساس مراحلی شامل ارسال نامه مکتوب مبنی بر اعلام همکاری در طرح ادارات، درخواست این شرکت مبنی بر کاهش مصرف از ۲۴ ساعت قبل برای ایجاد آمادگی، کاهش حداقل ۱۵ درصد مصرف برق در ساعات ۱۱ تا ۱۵، بررسی کاهش مصرف رخ داده شده توسط سامانه پایش مصرف مشترکین و همچنین بررسی عملکرد کلی طی دوره و محاسبه پاداش همکاری انجام می‌گیرد.


بررسی آمار تولید و مصرف برق در سه ایان تهران، قم و البرز نشان می‌دهد میزان تولید برق این استان‌ها به طور میانگین حدود 500 مگاوات از میزان تولید آن کم‌تر بوده است.


البته طی هفته گذشته میزان پیک مصرف برق حدود یک هزار مگاوات کاهش داشته است. با این حال میزان تولید برق در روز هجدهم خردادماه در این سه استان 7 هزار و 852 مگاوات و میزان مصرف 8 هزار و 261 مگاوات بوده است. در روز هفدهم خردادماه نیز میزان تولید برق معادل 7 هزار و 636 مگاوات و میزان مصرف 8 هزار و 85 مگاوات به ثبت رسیده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته