دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1395 - 11:23
در گفت‌و‌گو با آنا

مهدی مهدوی: به معنای واقعی نشان دادیم تیم هستیم/ بعد از المپیک خداحافظی می‌کنم

پاسور تیم ملی والیبال گفت: بعد از مسابقات المپیک قصد دارم از تیم ملی خداحافظی کنم چرا که در تمام تیم‌های ملی پس از المپیک، نسل بازیکنان تغییر می کند.
کد خبر : 92392

مهدی مهدوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره رقابت‌های سخت و نفس گیر تیم ملی ایران و صعودش به المپیک بعد از 52 سال گفت: «ما برای رسیدن به المپیک ده سال زحمت کشیدم و خوشحالم که مزد زحمت‌هایمان را گرفتیم. اگر تیم ملی توانست بعد از 52 سال رویایی صعود به المپیک را محقق کند به دلیل انسجام این تیم بود. والیبال نشان داد ایران در ورزش‌های گروهی هم می‌تواند خوب کار کند و به یک هدف بزرگ برسد.»


پاسور تیم ملی همچنین به عملکرد لوزانو اشاره کرد و گفت: «زمانی که لوزانو به ایران آمد همگی با هم متحد شدیم که برای رسیدن به المپیک از دل و جان مایه بزاریم و خدا را شکر این امر هم محقق شد. ما قبل از شروع مسابقات تمرینات سخت و فشرده‌ای داشتیم و در کوران مسابقات هم فشار بسیار بالایی را تحمل کردیم. این رقابت‌ها بسیار سخت و نفس گیر بودند و همه تیم‌ها با تمام توانشان مبارزه می‌کردند تا سهمیه المپیک را کسب کنند. خوشبختانه لوزانو نشان داد مربی بزرگی است چرا که او در موقعیت‌های حساس هنر مربیگری‌اش را به خوبی به نمایش می گذاشت.»


وی ادامه داد: «اگر به خاطر داشته باشید زمانی که مقابل کانادا بازی می‌کردیم، دو ست از این تیم عقب بودیم اما هنر لوزانو ما را برنده این دیدار کرد. او به امور فنی و مسائل روحی و روانی بازیکنان تسلط بسیار زیادی داشت و همین امر عامل پیروزی ما بود.»


مهدوی همچنین به رقابت‌های لیگ جهانی اشاره کرد و گفت: «قرار است روز دوشنبه راهی برزیل شویم و 27 خرداد ماه هم این رقابت‌ها شروع می‌شود. اگر چه برای ما سخت است و هنوز خستگی مسابقات کسب سهمیه المپیک بر تنمان است، مسابقات لیگ جهانی فرصت خوبی است تا بازیکنان در برابر تیم های ابرقدرت دنیا رقابت کنند و به آمادگی لازم برای المپیک برسند.»


پاسور تیم ملی همچنین در مورد گروه‌بندی تیم ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک اظهار کرد: «‌خوشبختانه گروه راحتی پیش رو داریم. باتوجه به بردی که در رقابت های انتخابی سهمیه المپیک داشتیم اعتماد به نفس بالایی هم داریم. تیم ایران با تیم‌های خوبی همگروه است و آمادگی ما نسبت به گروه دیگر بسیار بهتر است. امیدوارم همان‌طور که در رقابت های کسب سهمیه توانستیم با موفقیت و اقتدار به پیروزی برسیم و جواز ریو را کسب کنیم در مسابقات المپیک هم نتیجه قابل قبولی کسب کنیم.»


وی همچنین در مورد خداحافظی‌اش از تیم ملی بعد از المپیک عنوان کرد: «من قبل از رقابت های کسب سهمیه اعلام کرده بودم اگر تیم ملی به المپیک صعود کند بعد از مسابقات المپیک از تیم ملی خداحافظی خواهم کرد. فکر می‌کنم تصمیم درستی گرفتم چرا که در تمام تیم‌های ملی پس از المپیک، نسل بازیکنان تغییر می‌کند. بنابراین احساس می‌کنم که بهتر است پس از المپیک از تیم ملی خداحافظی کنم تا جوان‌ها بیشتر می‌توانند به تیم کمک کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته