دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 فروردين 1394 - 09:15
سالی که گذشت/

حکیمی‌پور: 93، سال تجدیدسازمان اصلاح‌طلبان بود

دبیرکل حاما می‌گوید: درباره آنچه در حوزه خانه احزاب در سال گذشته شاهد بودیم، ایراد خاصی از سوی دولت نمی‌بینم؛ چراکه آنها آمادگی داشتند انتخابات خانه احزاب برگزار شود ولی خود احزاب نتوانستند با هم کنار بیایند. به گفته او، تصویب سه قانون مکمل؛ ضرورت‌ شکل‌گیری نظام حزبی در ایران است.
کد خبر : 9239

احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت ایران (حاما) در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در تحلیل «وضعیت احزاب در سالی که گذشت»، اظهار کرد: احزاب نسبت به گذشته وضعیت خوبی داشتند؛ مخصوصا برای احزاب اصلاح‌طلب که توانستند کنگره‌های خود را برگزار کنند و تجدید سازمانی داشته باشند.








مشکل خانه احزاب خود احزاب هستند که نتوانستند با هم کنار بیایند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد رویکرد دولت روحانی نسبت به احزاب تصریح کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید، مثبت است که توجه به سیاست را در دستور کار خود دارد و به این حوزه اهمیت می‌دهد.


حکیمی‌پور ادامه داد: درباره احیای خانه احزاب، ایراد خاصی از سوی دولت نمی‌بینم چراکه آن‌ها آمادگی داشتند انتخابات خانه احزاب برگزار شود ولی خود احزاب نتوانستند با هم کنار بیایند.


وی با توجه به نزدیک‌تر شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که نقش احزاب برجسته‌تر شود.


حکیمی‌پور گفت: احزاب زمانی می‌توانند نقش‌آفرینی بهتری داشته باشند که نظام انتخاباتی ما نظام حزبی باشد و همچنین برای این کار لازم است قانون احزاب، قانون انتخابات و قانون جرم سیاسی که مکمل هم هستند؛ تکمیل شوند.


وی تأکید کرد: احزاب باید فعالیت خود را جدی بگیرند و موجودیت آن‌ها محدود به روی کاغذ نباشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته