دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1403 - 03:00

ورود چشم بادامی‌ها به قضیه فلسطین/همکاری یا رقابت سیاسی پکن-واشینگتن؟

ورود چشم بادامی‌ها به قضیه فلسطین همکاری یا رقابت سیاسی پکن-واشینگتن؟
اگر بتوانیم بر این باور باشیم که دولت وحدت ملی و کشور مستقل فلسطینی با حمایت‌های چین تشکیل می‌شود، امتیازات خوبی را می‌توان برای ملت فلسطین در نظر گرفت حال آنکه این قضیه همواره طی بیش از هفتاد سال با سنگ‌اندازی آمریکا مواجه بوده است.
کد خبر : 923896

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا- عماد نجار: چهارده گروه فلسطینی از ۲۱ تا ۲۳ ژوئیه در پکن گردهم آمدند تا با ایجاد وحدت و همگرایی بتوانند مسیر وفاق ملی و رسیدن به کشور مستقل فلسطین را سریع و پیروزمندانه طی کنند.

در این میان، برخی نکات و بند‌ها وجود دارد که نگارنده با هدف تبیین و روشن‌سازی مسئله در ذیل به آنها خواهد پرداخت.

ورود چشم‌بادامی‌ها برای حل موضوع کشور مستقل فلسطین در حالی است که این قضیه همواره طی بیش از هفتاد سال اخیر از سوی آمریکا در شورای امنیت وتو شده است. اقدامی که بر اساس منافع صهیونیست بین‌الملل و اطاعت ایالات‌متحده آمریکا صورت می‌گیرد و شاید با قدرت بتوان گفت که کاخ سفید اصلی‌ترین مشکل در تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

حال در این میان پکن با گرد هم آوردن تمامی گروه‌های مهم و بانفوذ فلسطینی، همچنین تلاش برای وحدت و همسویی بین آنها از سویی سعی در به پایان رساندن مناقشه بین آنها دارد و نام خود را به‌عنوان کشوری که باعث تشکیل کشور مستقل فلسطین شد در تاریخ به ثبت می‌رساند و از سوی دیگر قصد تقابل سیاسی با واشینگتن را دارد که همواره در این مسیر سنگ‌اندازی کرده و با استفاده از قدرت خود در سازمان ملل و حق وتوی شورای امنیت مانع از این اقدام بزرگ می‌شد.

البته لازم به ذکر است که پایان این اقدام و حصول نتیجه در هر سطحی می‌تواند امتیازاتی را برای چینی‌ها در پی داشته باشد. حتی در شرایطی که در حافظه تاریخی ما مانده است که در گذشته نیز دولت وفاق ملی تشکیل شد و حتی انتخابات برای تشکیل دولت هم برگزار شد و جریان فتح و همفکرانش نتیجه آن انتخابات را نپذیرفتند و مجدداً دو دولت در کرانه باختری و نوار غزه تشکیل شد.

ورود چشم‌بادامی‌ها برای حل موضوع کشور مستقل فلسطین در حالی است که این قضیه همواره طی بیش از هفتاد سال اخیر از سوی آمریکا در شورای امنیت وتو شده است

اما در کنار این گذشته‌ها و پیش‌بینی‌ها، نکته‌ای که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود موضوع جنایات صهیونیست‌ها است که تا تاریخ بوده جنایت هم همراه آنان بوده و اکنون در این صدساله اخیر نوبت به فلسطینیان رسیده، فلسطینی که نزدیک به هشتاد سال در اشغال است، کشتار فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها بیداد می‌کند و طی این ۹ ماه به اوج شقاوت و ددمنشی رسیده که هیتلرها، انگلیس‌هایی که قحطی را به ایران تحمیل کردند و چنگیز‌های مغول دیگر در جهنم کمتر خجل هستند، زیرا مقامات اسرائیل گوی سبقت حیوان‌صفتی را از آنان ربودند و بخشی از خاطرات تاریخی ایرانیان را که در دوران مشاوره یک یهودی در دربار هخامنشیان بوده را برایمان یادآوری می‌کنند که آستر مردخای و عمویش چگونه ایرانیان را در خاک و خون کشیدند.

اگر بتوانیم بر این باور باشیم که دولت وحدت ملی در فلسطین و کشور مستقل فلسطینی با حمایت‌های چین تشکیل خواهد شد امتیازات خوبی را می‌توان برای ملت فلسطین در نظر گرفت. ازجمله رعایت تمامی قوانین بین‌المللی برای فلسطین و پیگیری حق بازگشت برای تمامی آوارگان فلسطینی، جلوگیری از کشتار غیرانسانی فلسطینیان در کشور خود، ممانعت از تداوم شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در سرزمین اجدادی فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها، اخراج اسرائیل از سرزمین فلسطین، وادار کردن رژیم صهیونیستی برای پذیرش و اجرای معاهدات و توافقات جهانی که توسط مجامع بین‌المللی اتخاذ شده و به تصویب رسیده، آزادی قدس شریف از اشغال، خروج فلسطین از محاصره، امکان ارسال کمک‌های جهانی و انسان دوستانه، دسترسی دوطرفه بین فلسطین و کشور‌های جهان در عرصه سیاسی، حضور تیم‌های ورزشی کشور فلسطین در تمامی عرصه‌های رقابتی، افتتاح سفارتخانه فلسطین در تمامی کشورها، جلوگیری از تخریب مسجدالاقصی به‌عنوان مهد ادیان آسمانی و اهمیت آن در بین همه مردم دین‌دار جهان، جلوگیری از یهودی‌سازی شهر‌های مختلف فلسطین مخصوصاً قدس شریف، بالا بردن توان دفاعی مقاومت مردمی فلسطین، امکان برقراری روابط اقتصادی کشور فلسطین با دیگر کشور‌ها که منجر به بالا رفتن اقتدار ملی و افزایش حس وطن‌پرستی می‌شود و بسیاری دیگر از امتیازات دیگر.

آمریکا نیز دیگر مالک گوی و میدان در قضیه فلسطین نیست و بازیکنان قدرتمند و حرفه‌ای دیگری نیز مانند جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین وارد میدان شده‌اند و صدرنشینی تک تیمی در لیگ را از بین بردند

حال از عینک خونین و تار اسرائیل به این مذاکرات و دستاورد‌های آن نگاهی اجمالی داشته باشیم. رژیم صهیونیستی بیش از صدسال است که اقدام به کشتار مردم فلسطین کرده و از طرق مختلف ازجمله ترور و جنایت قصد تصرف سرزمین فلسطین را دارد. نکته اول آنکه نتوانسته به این هدف کثیف و خبیثانه خود دست پیدا کند و دوم آنکه روند اشغالگری‌های صهیونیست‌ها از حرکت ایستاده و رویا‌های احمقانه از نیل تا فرات دیگر فقط در کتب کهنه و رنگ برگشته دیده می‌شود و اسرائیل تنها تلاش می‌کند که همین مناطقی که تاکنون اشغال کرده را برای خود حفظ کند.

اما طوفان الاقصی باعث از بین رفتن آبروی چندوجهی از اسرائیل شد تا جایی که در اظهاراتی فاقد تعقل بحث از میان برداشتن حماس و حذف فیزیکی این عضو مهم از محور مقاومت فلسطین را به میان آوردند. بحثی که نه تنها کشتار بی‌رویه و غیرانسانی ۹ ماهه اخیر نتوانست به آن دست پیدا کند بلکه باعث شهرت و محبوبیت حماس در داخل، منطقه و حتی بعد جهانی هم شد و اکنون موضوع تشکیل کشور مستقل فلسطین با محوریت اصلی حماس نیز به میان آمده است.

حماس را می‌توان برنده بلاشک در عرصه مبارزه با اسرائیل دانست، زیرا اسرائیل تنها در عرصه کشتار کودکان و زنان بی‌دفاع در ظاهر پیروز شد وگرنه در عرصه‌های اطلاعاتی، امنیتی، نظامی، پشتیبانی، نرم‌افزاری، رسانه‌ای، مقاومت و ایستادگی، شأن انسانی، مدیریت داخلی، نظم نظامی و فرماندهی میدان جنگ و غیره، حماس و دیگر نیرو‌های مقاومت بودند که پیروز شدند و اکنون تل‌آویو به هیچ‌کدام از اهداف از پیش تعیین‌شده خودش دست پیدا نکرده و فقط ناظر رسمی شدن قدرت و نفوذ مقاومت فلسطین در سطح جهانی است.

آمریکا نیز دیگر مالک گوی و میدان در قضیه فلسطین نیست و بازیکنان قدرتمند و حرفه‌ای دیگری نیز مانند جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین وارد میدان شده‌اند و صدرنشینی تک تیمی در لیگ را از بین بردند. اکنون آمریکا نیز مانند نوچه ولگرد و بی‌هویتش یعنی رژیم صهیونیستی باید بپذیرد که قضیه فلسطین به یک مهم جهانی تبدیل شده و افکار مردم آزاداندیش جهان پیگیر و حامی فلسطین هستند و قدرت‌های مهم نیز به‌طور مستقیم در این موضوع ورود کرده‌اند و دیگر شیطان بزرگ تنها تصمیم‌گیرنده در این مسئله نخواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته